Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
7128

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór C, pyt. 26, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa dopuszczalna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest zbiorem wartości wejściowych, które obejmują wartości brzegowe z dwupunktowymi wartościami granicznymi dla pola, w którym wprowadzasz jednostki zakupu?

______

2 / 40

(zbiór B, pyt. 40, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE uzasadnienie przeprowadzenia projektu pilotażowego w związku z wdrożeniem w organizacji nowego narzędzia?

______

3 / 40

(zbiór A, pyt. 14, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia role występujące w przeglądzie formalnym?

______

4 / 40

(zbiór A, pyt. 21, 2018)

Rozważmy następujące stwierdzenie dotyczące pokrycia decyzji: Gdy kod zawiera tylko pojedynczą instrukcję if i nie zawiera żadnych instrukcji pętli lub CASE, a także wykonanie instrukcji if nie jest zagnieżdżone w kodzie, każdy wykonywany test pozwoli uzyskać pokrycie decyzji na poziomie 50%.

Która z poniższych odpowiedzi jest poprawna?

______

5 / 40

(zbiór C, pyt. 8, 2018)

Który z poniższych jest przykładem pojedynczego zadania, które można wykonać jako część procesu testowego?

______

6 / 40

(zbiór C, pyt. 11, 2018)

Rozważ następujące typy usterek, na identyfikacji których można skupiać się na odpowiednim poziomie testów:

  1.  Usterki w oddzielnie testowanych modułach lub obiektach.
  2.  Brak skupienia na identyfikacji usterek.
  3.  Usterki w interfejsach i interakcjach.
  4.  Usterki w całym obiekcie testowym.

Która z poniższych list to poprawne skojarzenie poziomu testów koncentrujących się na typach usterek podanych powyżej wg sylabusa poziomu podstawowego?

______

7 / 40

(zbiór A, pyt. 5, 2018)

Pan Testerski testował aplikację mobilną przez ostatnie 5 lat. Ma on bogate doświadczenie w tego typu testach i osiąga lepsze wyniki w krótszym czasie niż inni testerzy. Przez długi czas pan Testerski nie modyfikował istniejących testów automatycznych, ani nie tworzył żadnych nowych przypadków testowych. Spowodowało to, że podczas wykonywania istniejących testów znajdowano coraz mniej defektów.

Której zasady testowania NIE przestrzegał pan Testerski?

______

8 / 40

(zbiór C, pyt. 31, 2018)

Testujesz aplikację mobilną, która pozwala użytkownikom znaleźć pobliską restaurację w oparciu o rodzaj jedzenia, które chcą zjeść. Rozważ poniższą listę przypadków testowych, priorytety (mniejsza liczba oznacza wyższy priorytet) i zależności logiczne w następującej tabeli:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD31

Który z poniższych jest możliwym harmonogramem wykonywania testów, uwzględniającym zarówno priorytety, jak i zależności?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 9, 2018)

Poniżej przedstawiono kilka stwierdzeń dotyczących relacji między czynnościami związanymi z wytwarzaniem oprogramowania a czynnościami testowymi w cyklu życia oprogramowania.

  1. Każdej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania powinna odpowiadać określona czynność testowa.
  2. Przeglądy należy rozpocząć natychmiast po udostępnieniu ostatecznych wersji dokumentów.
  3. Projektowanie i implementację testów należy rozpocząć w trakcie odpowiedniej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania.
  4. Czynności testowe należy rozpocząć na wczesnym etapie cyklu życia oprogramowania.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE wskazuje prawdziwe i fałszywe stwierdzenia?

______

10 / 40

(zbiór B, pyt. 27, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia instrukcji kodu jest POPRAWNY?

______

11 / 40

(zbiór C, pyt. 12, 2018)

System operacyjny dla rynku masowego jest zaprojektowany tak, by uruchamiał się na dowolnym komputerze z procesorem z rodziny x86. Przeprowadzasz zestaw testów, aby znaleźć błędy związane z obsługą różnych komputerów, które używają takiego procesora i by zbudować zaufanie, że produkt będzie działał na podstawowych markach komputerów.

Jakiego rodzaju testy wykonujesz?

______

12 / 40

(zbiór C, pyt. 36, 2018)

Podczas projektu wykonywanego zgodnie z metodami zwinnymi zauważasz rozbieżność między interpretacją kryteriów akceptacji zaproponowaną przez deweloperów a interpretacją właściciela produktu. Tę rozbieżność omawiasz podczas sesji udoskonalania historyjek użytkownika. Które z poniższych jest zaletą niezależności testera na przykładzie tej sytuacji?

______

13 / 40

(zbiór C, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

______

14 / 40

(zbiór B, pyt. 17, 2018)

Przeglądy przeprowadzane w Twojej organizacji mają następujące atrybuty:

  •  Wyznaczono osobę pełniącą rolę protokolanta.
  •  Celem przeglądu jest wykrycie potencjalnych defektów.
  •  Spotkanie związane z przeglądem prowadzi autor.
  •  Przeglądający wykrywają potencjalne defekty podczas przeglądu indywidualnego.
  •  Sporządzany jest raport z przeglądu.

Który z poniższych typów przeglądu jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ stosowany?

______

15 / 40

(zbiór B, pyt. 25, 2018)

Załóżmy, że w przypadku oprogramowania do ładowarki do akumulatorów obowiązuje następujący model stanów:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD25

Która z poniższych sekwencji przejść zapewnia największe pokrycie przejść na potrzeby tego modelu?

______

 

16 / 40

(zbiór A, pyt. 16, 2018)

Który z poniższych typów przeglądów NAJLEPIEJ sprawdzi się w sytuacji, w której przegląd musi zostać przeprowadzony zgodnie z formalnym procesem opartym na regułach i listach kontrolnych?

______

17 / 40

(zbiór C, pyt. 37, 2018)

Definiujesz proces przeprowadzania analizy ryzyka produktu w ramach każdej iteracji w projekcie zwinnym. Które z poniższych jest właściwym miejscem do udokumentowania tego procesu w planie testów?

______

18 / 40

(zbiór A, pyt. 31, 2018)

Która z poniższych miar jest NAJBARDZIEJ przydatna w kontekście monitorowania wykonywania testów?

______

19 / 40

(zbiór A, pyt. 22, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje pokrycie instrukcji kodu?

______

20 / 40

(zbiór B, pyt. 6, 2018)

Załóżmy, że wykonywane są następujące czynności i zadania testowe:

  • A. Projektowanie testów.
  • B. Implementacja testów.
  • C. Wykonywanie testów.
  • D. Ukończenie testów.
  1. Wprowadzanie żądań zmian dla raportów o otwartych defektach.
  2. Identyfikowanie danych testowych na potrzeby obsługi warunków testowych i przypadków testowych.
  3. Ustalanie priorytetów skryptów testowych i identyfikowanie danych testowych.
  4. Analizowanie rozbieżności by określić ich przyczynę.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności testowych do zadań?

______

21 / 40

(zbiór A, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi opisujących typowe sytuacje zaistniałe podczas testowania lub eksploatacji opisuje awarię? 

______

22 / 40

(zbiór B, pyt. 8, 2018)

Która z poniższych cech jest BARDZIEJ typowa dla testerów niż dla programistów?

______

23 / 40

(zbiór B, pyt. 36, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ przykładem ryzyka PRODUKTOWEGO?

______

24 / 40

(zbiór A, pyt. 35, 2018)

W ramach projektu opracowano „inteligentny” termostat grzewczy. Algorytmy kontrolne termostatu zostały zamodelowane jako modele Matlab / Simulink i są uruchamiane na serwerze podłączonym do Internetu. Termostat wykorzystuje specyfikacje serwera do uruchomienia zaworów grzewczych. Kierownik testów zdefiniował następującą strategię / podejście testowe w planie testów:

  1.  Test akceptacyjny dla całego systemu jest wykonywany jako test oparty na doświadczeniu.
  2.  Algorytmy sterowania na serwerze są testowane podczas implementacji przy użyciu metody ciągłej integracji.
  3.  Test funkcjonalny termostatu przeprowadzany jest jako test oparty na ryzyku.
  4.  Testy bezpieczeństwa danych / komunikacji przez Internet są przeprowadzane wspólnie z zewnętrznymi ekspertami ds. bezpieczeństwa. Jakie cztery typowe strategie / podejścia testowe zostały wdrożone przez kierownika testów w planie testów?

______

25 / 40

(zbiór A, pyt. 6, 2018)

Testowanie może być elementem zapewnienia jakości, ponieważ:

______

26 / 40

(zbiór B, pyt. 18, 2018)

Poproszono cię o wzięcie udziału w przeglądzie opartym na liście kontrolnej, którego przedmiotem jest poniższy fragment specyfikacji wymagań opisujący system biblioteczny.

Bibliotekarze mogą:

1. Rejestrować nowych czytelników.

2. Przyjmować książki zwracane przez czytelników.

3. Przyjmować kary wpłacane przez czytelników.

4. Dodawać w systemie nowe książki na podstawie numeru ISBN, autora i tytułu.

5. Usuwać książki z systemu.

6. Uzyskiwać odpowiedź systemu w czasie nie dłuższym niż 5 sekund.

Czytelnicy mogą:

7. Wypożyczać maksymalnie 3 książki naraz.

8. Przeglądać historię swoich wypożyczeń i rezerwacji.

9. Otrzymywać kary za niezwrócenie książki w terminie 3 tygodni.

10. Uzyskiwać odpowiedź systemu w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy.

11. Bezpłatnie wypożyczać książki na maksymalnie 4 tygodnie.

12. Rezerwować aktualnie wypożyczone (przez innego czytelnika) książki.

Wszyscy użytkownicy (bibliotekarze i czytelnicy) mogą:

13. Wyszukiwać książki według numeru ISBN, autora lub tytułu.

14. Przeglądać katalog w systemie.

15. Uzyskiwać odpowiedź na żądania w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy.

16. Korzystać z łatwego w obsłudze interfejsu użytkownika.

Przydzielono ci pozycję listy kontrolnej, która wymaga przejrzenia specyfikacji pod kątem niespójności między poszczególnymi wymaganiami.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE identyfikuje sprzeczności między parami wymagań?

______

27 / 40

(zbiór A, pyt. 26, 2018)

System kontroli i raportowania wykroczeń drogowych posiada następującą charakterystykę: System mierzy prędkość samochodu w km/h, a odczyty podawane są jako liczby naturalne.

  • Do 50 km/h włącznie, nie zostanie wykonana żadna akcja.
  • Pomiędzy 50 km/h a 55 km/h włącznie, kierowca otrzyma ostrzeżenie.
  • Pomiędzy 55 km/h a 60 km/h włącznie, kierowca otrzyma mandat.
  • Powyżej 60 km/h, kierowcy zostanie odebrane prawo jazdy.

Które z poniższych wartości (km/h) są przypadkami testowymi do analizy wartości brzegowych, gdy sprawdzane są tylko dwie wartości brzegowe z klas równoważności.

______

28 / 40

(zbiór A, pyt. 7, 2018)

Które z poniższych działań jest częścią etapu procesu testowego „analiza testów” w procesie testowym?

______

29 / 40

(zbiór B, pyt. 39, 2018)

Załóżmy, że występują następujące czynności i narzędzia testowe:

  1.  Pomiar wydajności i analiza dynamiczna.
  2.  Wykonywanie i rejestrowanie testów.
  3.  Zarządzanie testowaniem i testaliami.
  4.  Projektowanie testów.
  • A. Narzędzia mierzące pokrycie wymagań.
  • B. Narzędzia do analizy dynamicznej.
  • C. Narzędzia do przygotowywania danych testowych.
  • D. Narzędzia do zarządzania defektami.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności do narzędzi?

______

30 / 40

(zbiór C, pyt. 29, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa ważna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest MINIMALNYM zestawem wartości wejściowych, które obejmują klasy równoważności dla tego pola?

______

31 / 40

(zbiór A, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest zgodne z prawdą?

______

32 / 40

(zbiór A, pyt. 8, 2018)

Powiąż poniższe produkty pracy związanymi z testowaniem (1–4), z odpowiednimi opisami (A-D).

  1. Zestaw testów.
  2. Przypadek testowy.
  3. Procedura testowa.
  4. Karta opisu testu.

A. Grupa skryptów testowych lub harmonogram wykonania testów.

B. Zbiór instrukcji wykonujących test.

C. Wykaz oczekiwanych rezultatów.

D. Dokument opisujący cel testów i możliwe pomysły na ich wykonanie

______

33 / 40

(zbiór A, pyt. 13, 2018)

Które z poniższych zdarzeń NIE powinno uruchamiać testowania pielęgnacyjnego?

______

34 / 40

(zbiór C, pyt. 33, 2018)

Które z poniższych to dwa czynniki, które można wykorzystać do określenia poziomu ryzyka?

______

35 / 40

(zbiór C, pyt. 32, 2018)

Która z poniższych jest często używaną metryką testową do monitorowania ZARÓWNO przygotowania testu, jak i wykonania testu?

______

36 / 40

(zbiór B, pyt. 33, 2018)

Poniżej przedstawiono przykładowe przypadki testowe wraz z priorytetami i zależnościami:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD33

Który z poniższych harmonogramów wykonywania testów NAJLEPIEJ odzwierciedla priorytety oraz zależności techniczne i logiczne?

______

37 / 40

(zbiór B, pyt. 34, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących podejść do szacowania testów jest POPRAWNE?

______

38 / 40

(zbiór A, pyt. 17, 2018)

Wskaż DWA stwierdzenia dotyczące testowania statycznego, które są ZASADNICZO prawdziwe.

Wybierz DWIE odpowiedzi.

______

39 / 40

(zbiór B, pyt. 12, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJTRAFNIEJSZE porównanie celów testowania potwierdzającego i testowania regresji?

______

40 / 40

(zbiór C, pyt. 21, 2018)

Które z poniższych zdań jest PRAWDZIWYM stwierdzeniem dotyczącym testów eksploracyjnych?

______

Your score is

0%

15 odpowiedzi na “ISTQB® poziom podstawowy test online”

Dzięki za te testy 😁 wersja papierowa już tak pokreślona ze trudno udawać że nie widać prawidłowych odpowiedzi 😉

Cieszę się, że jednak działa. Przy tej póli zadań (120) i każdorazowym losowaniu 40 prawdopodobieństwo powtórki jest dość duże 🙂

Właśnie się przygotowuję do egzaminu. Całkiem wygodny sposób, praktyczny 🙂 Podejrzewam, że w sieci nie znajdę już innych dostępnych pytań?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *