Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
35084

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór A, pyt. 6, 2018)

Testowanie może być elementem zapewnienia jakości, ponieważ:

______

2 / 40

(zbiór C, pyt. 37, 2018)

Definiujesz proces przeprowadzania analizy ryzyka produktu w ramach każdej iteracji w projekcie zwinnym. Które z poniższych jest właściwym miejscem do udokumentowania tego procesu w planie testów?

______

3 / 40

(zbiór C, pyt. 5, 2018)

Programiści często piszą i wykonują testy jednostkowe kodu, który sami napisali. Które z poniższych podejść / cech wyznaczających sposób myślenia i działania testera jest TYM, do którego programiści powinni się dostosować, aby skutecznie przeprowadzać testy jednostkowe?

______

4 / 40

(zbiór C, pyt. 8, 2018)

Który z poniższych jest przykładem pojedynczego zadania, które można wykonać jako część procesu testowego?

______

5 / 40

(zbiór C, pyt. 35, 2018)

Zostałeś zaangażowany w planowanie szacowania wysiłku testowego nowej aplikacji bankowości mobilnej. W ramach oceny pracochłonności projektu najpierw spotykasz się z testerami i innymi osobami w projekcie. Zespół jest dobrze zorganizowany i już pracował nad podobnymi projektami. Aby zweryfikować uzyskane oszacowanie, odnosisz się następnie do niektórych średnich przemysłowych dotyczących wysiłku testowego i kosztów związanych z podobnymi projektami w branży, opublikowanych przez renomowanego konsultanta.

Które stwierdzenie jest prawidłowe i opisuje Twoje podejście do szacowania?

______

6 / 40

(zbiór A, pyt. 38, 2018)

Testujesz nową wersję oprogramowania do ekspresu do kawy. Urządzenie może parzyć różne rodzaje kawy w oparciu o cztery różne parametry: wielkość napoju, ilość cukru, dodatek mleka i rodzaj syropu. Kryteria są następujące:

  • Wielkość kawy (mała, średnia, duża).
  • Ilość cukru (brak, 1 jednostka, 2 jednostki, 3 jednostki, 4 jednostki).
  • Mleko (tak lub nie).
  • Syrop smakowy (brak, karmel, orzech laskowy, wanilia).

Sporządzasz raport o defekcie zawierający następujące informacje:

Tytuł: Niska temperatura kawy.

Krótkie podsumowanie: Po wybraniu kawy z mlekiem czas przyrządzania napoju jest zbyt długi, a temperatura jest zbyt niska (poniżej 40 °C).

Oczekiwany rezultat: Kawa powinna mieć standardową temperaturę (około 75°C).

Poziom ryzyka: Średnie.

Priorytet: Normalny.

Jaką cenną informację pominięto w powyższym zgłoszeniu defektu?

______

7 / 40

(zbiór A, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi testowych jest bardziej odpowiednie dla programistów niż dla testerów?

______

8 / 40

(zbiór C, pyt. 39, 2018)

Właśnie zakończyłeś projekt pilotażowy wprowadzania narzędzia do testowania regresji. Rozumiesz narzędzie znacznie lepiej i dostosowałeś do niego swój proces testowania. Zestandaryzowałeś podejście do korzystania z narzędzia i związanych z nim produktów roboczych. Który z poniższych to typowy cel projektu pilotażowego automatyzacji testów, który należy jeszcze wykonać?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 16, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera POPRAWNE dopasowanie ról i obowiązków związanych z przeglądem formalnym?

______

10 / 40

(zbiór C, pyt. 22, 2018)

Testujesz aplikację mobilną, która umożliwia klientom dostęp do ich kont bankowych i zarządzanie nimi. Używasz zestawu testów, który obejmuje ocenianie każdego ekranu i każdego pola na każdym ekranie w oparciu o ogólną listę najlepszych praktyk testowania interfejsu użytkownika, pochodzących z popularnej książki na ten temat, które maksymalizują atrakcyjność, łatwość użycia i dostępność dla tego typu aplikacji.

Które z poniższych opcji NAJLEPIEJ opisuje technikę testową, z której korzystasz?

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 39, 2018)

Załóżmy, że występują następujące czynności i narzędzia testowe:

  1.  Pomiar wydajności i analiza dynamiczna.
  2.  Wykonywanie i rejestrowanie testów.
  3.  Zarządzanie testowaniem i testaliami.
  4.  Projektowanie testów.
  • A. Narzędzia mierzące pokrycie wymagań.
  • B. Narzędzia do analizy dynamicznej.
  • C. Narzędzia do przygotowywania danych testowych.
  • D. Narzędzia do zarządzania defektami.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności do narzędzi?

______

12 / 40

(zbiór A, pyt. 7, 2018)

Które z poniższych działań jest częścią etapu procesu testowego „analiza testów” w procesie testowym?

______

13 / 40

(zbiór C, pyt. 24, 2018)

Aplikacja wsadowa jest w produkcji w niezmienionej formie od ponad dwóch lat. Jest uruchamiana raz na noc, raz w miesiącu, w celu sporządzenia wyciągów, które będą wysyłane pocztą elektroniczną do klientów. Dla każdego klienta aplikacja przechodzi przez każde konto i wyświetla każdą transakcję na tym koncie w ostatnim miesiącu. Aplikacja wykorzystuje strukturę pętli zagnieżdżonych do przetwarzania danych klientów (zewnętrzna pętla), kont każdego klienta (środkowa pętla) i transakcji każdego konta (pętla wewnętrzna). Pewnej nocy aplikacja wsadowa kończy pracę przedwcześnie, nie wysyłając e-maili do niektórych klientów, gdyż napotkała klienta z jednym kontem, na którym w ostatnim miesiącu nie doszło do transakcji. Jest to bardzo nietypowa sytuacja, która nie pojawiła się w poprzednich latach po wprowadzeniu aplikacji na system produkcyjny. Naprawiając defekt, programista prosi Ciebie (testera) o zalecenie technik testowych, które są skuteczne w przypadku tego rodzaju defektu.

Która z poniższych technik testowych NAJPRAWDOPODOBNIEJ umożliwiłaby wykrycie defektu będącego przyczyną nieprawidłowego działania aplikacji?

______

14 / 40

(zbiór B, pyt. 22, 2018)

Urządzenie rejestrujące dzienną dawkę promieniowania wchłanianego przez rośliny generuje wynik na podstawie liczby godzin, przez które roślina jest wystawiona na działanie światła słonecznego (poniżej 3 godzin, od 3 do 6 godzin lub powyżej 6 godzin) oraz średniego natężenia światła (bardzo niskie, niskie, średnie, wysokie).

Załóżmy, że zaprojektowano następujące przypadki testowe:

istqb poziom podstawowy przykladowe zadanie zestaw b zad 22

Ile wynosi minimalna liczba dodatkowych przypadków testowych, które są niezbędne do zapewnienia pełnego pokrycia wszystkich poprawnych klas równoważności dla danych WEJŚCIOWYCH?

______

15 / 40

(zbiór A, pyt. 14, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia role występujące w przeglądzie formalnym?

______

16 / 40

(zbiór A, pyt. 27, 2018)

Pracownicy firmy otrzymują premie za osiągnięcie indywidualnych celów pod warunkiem przepracowania w firmie ponad 1 rok.

Do przetestowania logiki wypłaty premii zaprojektowano następującą tablicę decyzyjną:

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 27

Który z poniższych przypadków testowych przedstawia sytuację, która rzeczywiście może się zdarzyć w życiu, a której brakuje w powyższej tabeli decyzyjnej?

______

17 / 40

(zbiór B, pyt. 32, 2018)

Poniżej podano przykładowe kryteria wejścia i wyjścia:

  1. Wykorzystano pierwotny budżet na testowanie w wysokości 30 000 USD wraz z rezerwą w wysokości 7 000 USD.
  2. Wykonano 96% zaplanowanych testów pakietu graficznego, a pozostałe testy nie wchodzą już w zakres projektu.
  3. Zaprojektowano, skonfigurowano i zweryfikowano środowisko do testowania wydajnościowego.
  4. Usunięto wszystkie defekty krytyczne, a do usunięcia pozostały dwa defekty o wysokim priorytecie.
  5. Dokonano przeglądu specyfikacji projektu autopilota i wprowadzono niezbędne poprawki.
  6. 6. Komponent obliczający stawki podatku przeszedł testy jednostkowe.

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ klasyfikuje je jako kryteria wejścia i wyjścia?

______

18 / 40

(zbiór C, pyt. 29, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa ważna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest MINIMALNYM zestawem wartości wejściowych, które obejmują klasy równoważności dla tego pola?

______

19 / 40

(zbiór B, pyt. 6, 2018)

Załóżmy, że wykonywane są następujące czynności i zadania testowe:

  • A. Projektowanie testów.
  • B. Implementacja testów.
  • C. Wykonywanie testów.
  • D. Ukończenie testów.
  1. Wprowadzanie żądań zmian dla raportów o otwartych defektach.
  2. Identyfikowanie danych testowych na potrzeby obsługi warunków testowych i przypadków testowych.
  3. Ustalanie priorytetów skryptów testowych i identyfikowanie danych testowych.
  4. Analizowanie rozbieżności by określić ich przyczynę.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności testowych do zadań?

______

20 / 40

(zbiór B, pyt. 21, 2018)

Aplikacja fitness mierzy liczbę wykonanych każdego dnia kroków i przedstawia informacje zwrotne, aby zachęcić użytkownika do dbania o formę.

Kategorie odpowiadające poszczególnym zakresom liczby kroków są następujące:

próbny egzamin ISTQB poziom podstawowy zestaw B zadanie 21

Który z poniższych zbiorów danych wejściowych do testów pozwala uzyskać najlepsze pokrycie klas równoważności?

21 / 40

(zbiór B, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących typów testów i poziomów testów jest POPRAWNE?

______

22 / 40

(zbiór C, pyt. 18, 2018)

Pracujesz jako tester nad projektem gry wideo, przy użyciu metod zwinnych. Gra opiera się na greckiej mitologii i historii, a gracze mogą odgrywać kluczową rolę w scenariuszach takich jak bitwy pomiędzy Grekami i Trojanami.

Rozważ następującą historyjkę użytkownika i związane z nimi kryteria akceptacji:

Jako gracz chcę być w stanie zdobyć Różdżkę Midasa (nowy magiczny obiekt), dzięki czemu mogę zamienić przedmioty i innych graczy w złoto.

  • AC1: Różdżka musi działać na dowolnym obiekcie lub graczu, bez względu na jego rozmiar, który to obiekt lub gracz może zostać dotknięty przez gracza trzymającego Różdżkę.
  • AC2: Trzymanie Różdżki nie zmienia gracza trzymającego ją w złoto.
  • AC3: Każdy obiekt lub gracz dotknięty przez Różdżkę przekształca się całkowicie w złoto w ciągu jednej milisekundy.
  • AC4: Różdżka pojawia się tak jak pokazano w prototypie Różdżki.
  • AC5: Transformacja rozpoczyna się w miejscu kontaktu z Różdżką i przebiega z prędkością jednego metra na milisekundę.

Bierzesz udział w sesji przeglądu opartej na liście kontrolnej tej historyjki użytkownika. Którą z poniższych typowych usterek zidentyfikowanych podczas testów statycznych w tego rodzaju produkcie roboczym zawiera powyżej opisana historyjka użytkownika i związane z nią kryteria akceptacji?

______

23 / 40

(zbiór A, pyt. 37, 2018)

Jako kierownik testów musisz przetestować następujące wymagania:

  • R1 — nieprawidłowości związane z procesami
  • R2 — synchronizacja
  • R3 — potwierdzenie
  • R4 — problemy
  • R5 — dane finansowe
  • R6 — dane do diagramów
  • R7 — zmiany profilu użytkownika

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 37

Notacja wskazująca ewentualne zależności logiczne między wymaganiami ma postać na przykład „R1 -> R3”, co oznacza, że wymaganie R3 zależy od wymagania R1. Która z poniższych odpowiedzi pozwala ustalić harmonogram wykonywania testów zgodnie z zależnościami między wymaganiami?

______

24 / 40

(zbiór B, pyt. 9, 2018)

Poniżej przedstawiono kilka stwierdzeń dotyczących relacji między czynnościami związanymi z wytwarzaniem oprogramowania a czynnościami testowymi w cyklu życia oprogramowania.

  1. Każdej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania powinna odpowiadać określona czynność testowa.
  2. Przeglądy należy rozpocząć natychmiast po udostępnieniu ostatecznych wersji dokumentów.
  3. Projektowanie i implementację testów należy rozpocząć w trakcie odpowiedniej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania.
  4. Czynności testowe należy rozpocząć na wczesnym etapie cyklu życia oprogramowania.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE wskazuje prawdziwe i fałszywe stwierdzenia?

______

25 / 40

(zbiór A, pyt. 26, 2018)

System kontroli i raportowania wykroczeń drogowych posiada następującą charakterystykę: System mierzy prędkość samochodu w km/h, a odczyty podawane są jako liczby naturalne.

  • Do 50 km/h włącznie, nie zostanie wykonana żadna akcja.
  • Pomiędzy 50 km/h a 55 km/h włącznie, kierowca otrzyma ostrzeżenie.
  • Pomiędzy 55 km/h a 60 km/h włącznie, kierowca otrzyma mandat.
  • Powyżej 60 km/h, kierowcy zostanie odebrane prawo jazdy.

Które z poniższych wartości (km/h) są przypadkami testowymi do analizy wartości brzegowych, gdy sprawdzane są tylko dwie wartości brzegowe z klas równoważności.

______

26 / 40

(zbiór A, pyt. 20, 2018)

Które z poniższych technik testowania zaliczają się do kategorii technik czarnoskrzynkowych?

______

27 / 40

(zbiór B, pyt. 15, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń na temat korzystania z list kontrolnych w przeglądzie formalnym jest PRAWIDŁOWE?

______

28 / 40

(zbiór B, pyt. 5, 2018)

W wyniku przeprowadzonej analizy ryzyka podjęto decyzję o rozszerzeniu zakresu testów w tych obszarach systemu, w których podczas początkowego testowania wykryto ponadprzeciętną liczbę defektów.

Która z poniższych zasad testowania znalazła w tym przypadku zastosowanie?

______

29 / 40

(zbiór B, pyt. 38, 2018)

Wykonujesz testowanie systemowe systemu do rezerwacji biletów kolejowych. Z wykonanych przypadków testowych wynika, że system czasami zgłasza brak dostępnych miejscówek w sytuacji, w której Twoim zdaniem powinny być one dostępne. W związku z tym przedstawiasz kierownikowi zespołu programistów raport o defekcie wraz z określeniem testowanej wersji systemu. Programiści zdają sobie sprawę z wagi defektu i czekają na dodatkowe szczegóły, które pozwolą im go usunąć.

Załóżmy, że są dostępne następujące informacje:

  1. Stopień wpływu (ważność) defektu.
  2. Identyfikacja elementu testowego.
  3. Szczegółowe informacje na temat środowiska testowego.
  4. Priorytet usunięcia defektu.
  5. Rzeczywiste rezultaty.
  6. Odwołanie do specyfikacji przypadków testowych.

Które z tych informacji (obok opisu defektu zawierającego zrzut bazy danych i zrzuty ekranu) byłyby NAJBARDZIEJ przydatne w pierwszym raporcie o defekcie?

______

30 / 40

(zbiór B, pyt. 34, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących podejść do szacowania testów jest POPRAWNE?

______

31 / 40

(zbiór B, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi dotyczy raczej defektu, a nie podstawowej przyczyny (na przykładzie monitora fitness)?

______

32 / 40

(zbiór C, pyt. 36, 2018)

Podczas projektu wykonywanego zgodnie z metodami zwinnymi zauważasz rozbieżność między interpretacją kryteriów akceptacji zaproponowaną przez deweloperów a interpretacją właściciela produktu. Tę rozbieżność omawiasz podczas sesji udoskonalania historyjek użytkownika. Które z poniższych jest zaletą niezależności testera na przykładzie tej sytuacji?

______

33 / 40

(zbiór A, pyt. 5, 2018)

Pan Testerski testował aplikację mobilną przez ostatnie 5 lat. Ma on bogate doświadczenie w tego typu testach i osiąga lepsze wyniki w krótszym czasie niż inni testerzy. Przez długi czas pan Testerski nie modyfikował istniejących testów automatycznych, ani nie tworzył żadnych nowych przypadków testowych. Spowodowało to, że podczas wykonywania istniejących testów znajdowano coraz mniej defektów.

Której zasady testowania NIE przestrzegał pan Testerski?

______

34 / 40

(zbiór B, pyt. 10, 2018)

Załóżmy, że wykonywane testy mają następujące atrybuty:

  • Testy są oparte na specyfikacjach interfejsów.
  • Testowanie skupia się na wykrywaniu defektów w zakresie komunikacji.
  • Podejście do testowania obejmuje zarówno testy funkcjonalne, jak i strukturalne.

Testy którego poziomu są NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywane?

______

35 / 40

(zbiór B, pyt. 18, 2018)

Poproszono cię o wzięcie udziału w przeglądzie opartym na liście kontrolnej, którego przedmiotem jest poniższy fragment specyfikacji wymagań opisujący system biblioteczny.

Bibliotekarze mogą:

1. Rejestrować nowych czytelników.

2. Przyjmować książki zwracane przez czytelników.

3. Przyjmować kary wpłacane przez czytelników.

4. Dodawać w systemie nowe książki na podstawie numeru ISBN, autora i tytułu.

5. Usuwać książki z systemu.

6. Uzyskiwać odpowiedź systemu w czasie nie dłuższym niż 5 sekund.

Czytelnicy mogą:

7. Wypożyczać maksymalnie 3 książki naraz.

8. Przeglądać historię swoich wypożyczeń i rezerwacji.

9. Otrzymywać kary za niezwrócenie książki w terminie 3 tygodni.

10. Uzyskiwać odpowiedź systemu w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy.

11. Bezpłatnie wypożyczać książki na maksymalnie 4 tygodnie.

12. Rezerwować aktualnie wypożyczone (przez innego czytelnika) książki.

Wszyscy użytkownicy (bibliotekarze i czytelnicy) mogą:

13. Wyszukiwać książki według numeru ISBN, autora lub tytułu.

14. Przeglądać katalog w systemie.

15. Uzyskiwać odpowiedź na żądania w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy.

16. Korzystać z łatwego w obsłudze interfejsu użytkownika.

Przydzielono ci pozycję listy kontrolnej, która wymaga przejrzenia specyfikacji pod kątem niespójności między poszczególnymi wymaganiami.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE identyfikuje sprzeczności między parami wymagań?

______

36 / 40

(zbiór A, pyt. 3, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisuje różnicę między testowaniem a debugowaniem?

______

37 / 40

(zbiór C, pyt. 20, 2018)

Przed sesją planowania iteracji zapoznajesz się z historyjką użytkownika i jej kryteriami akceptacji. Definiujesz warunki testowe i powiązane z nimi przypadki testowe na podstawie historyjki użytkownika jako sposób zastosowania zasady „wczesne testowanie oszczędza czas i pieniądze”.

Jaką technikę testowania zastosujesz?

______

38 / 40

(zbiór B, pyt. 35, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZĄ definicję poziomu ryzyka?

______

39 / 40

(zbiór B, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje przypadek testowy?

______

40 / 40

(zbiór A, pyt. 33, 2018)

W której z poniższych odpowiedzi wymieniono typowe kryteria wyjścia z testowania?

______

47 odpowiedzi na “ISTQB® poziom podstawowy test online”

Dzięki za te testy 😁 wersja papierowa już tak pokreślona ze trudno udawać że nie widać prawidłowych odpowiedzi 😉

Cieszę się, że jednak działa. Przy tej póli zadań (120) i każdorazowym losowaniu 40 prawdopodobieństwo powtórki jest dość duże 🙂

Właśnie się przygotowuję do egzaminu. Całkiem wygodny sposób, praktyczny 🙂 Podejrzewam, że w sieci nie znajdę już innych dostępnych pytań?

Czy tylko u mnie wygląda jakby nie dało się zaznaczyć odpowiedzi? to co zaznaczam nie jest w żaden sposób podświetlone… wygląda jakby form nie działał.

Cześć, dzisiaj naprawiłam ten problem. Na ten moment wybrane odpowiedzi są wyróżnione (zaznaczona opcja lub cheecbox mają różowe obramowanie). Mam nadzieje że to pomoże.

Zdecydowanie pomnoglo. Trzaskam testy, wyniki pozytywne są ale obawiam się, ze wynik pozytywny na teście z pytań probnych nijak nie zagwarantuje zdania na teście faktycznym. 😡

No niestety tego nikt nie zagwarantuje. Celem tych testów jest pomoc w nauce i bardzo mnie cieszy, że są dobrze odbierane. To taka pozytywna praca pandemiczna u mnie 😉

Bardzo mi miło czytać takie komentarze 🙂 Dzięki no i gratuluję zdania!

Ogólnie mega super sposób do przygotowania się i obycia z pytaniami na egzaminie ale ja bym dodał tutaj jakąś blokadę powtarzania się pytań – po raz kolejny mam ten sam zestaw pytań (może jedno albo 2 pytania pojawiły się z innego zestawu) i już nie muszę czytać treści zadań żeby odpowiedzieć na pytanie…

No niestety na to w jakiej kolejności i jakie pytania są losowane nie mam wpływu. Robi to wtyczka wpięta w wordpress. Cieszę się, że pytania się przydają 🙂

Po zakończeniu testu strona przetwarza dane bez końca przez czas nieokreślony, a po próbie odświeżenia zwraca błąd “Sorry.
We are unable to store your data.”

Nie wiem co było powodem i przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wyników. Na ten moment strona działa, sprawdziłam ją też jak zgłosiłeś problem i nie miałam błędu o którym napisałeś.

Witajcie!
Super sprawa z testami. Dzięki! Mało czasu mi zostało, to teraz nic innego nie robię, tylko “trzaskam” testy. Chociaż wyniki są słabe…
Pytanie, czy na egzaminie trafiają się te same pytania?

Dziękuję za pochwałę, niestety muszę Cię zmartwić. Pytania tu zawarte są przykłądowe ogólnie dostępne na stronie sjsi i raczej mało prawdopodobne abyś dostał dokładnie takie. Mogą być podobne ale nie identyczne. Co do wyników, to trzymam kciuki żeby się z czasem poprawiły! Powodzenia

Dziękuję bardzo. Pamiętaj ja tylko stronę zrobiłam i testy w formie elektronicznej, ale treść testów to zasługa pracy SJSI 🙂

Tak jest szansa, ja te pytania traktowałabym jako wskazówkę do tego jakie można pytania dostać. Sama instytucją egzaminującą nie jestem dlatego nie powiem czy dostaniesz podobne na faktycznym teście.

robienie tych testow to juz wrecz dla mnie rozrywka, planuje wkrotce podejsc do egzaminu, czy baza pytan ma szanse w przyszlosci zostac poszerzona? ewentualnie skad czerpac wiedze do egzaminu? Czytanie sylabusa usypia mnie w 2 minuty

Cześć, dzięki za pozytywny feedback! Próbuję poszerzyć bazę o pytania przykładowe w języku angielskim, ale póki co nie mam odpowiedzi co do możliwości ich użycia więc czekam 🙂

Mam dokładnie tak samo. Masło maślane, szczególnie I rozdział, potrafi skutecznie zniechęcić do samej nauki zawodu…

Dzięki wielkie za połączenie tych testów, super pomocne.
Niedługo zdaję zobaczymy co wyjdzie.
Ps. Uczę się z: 4xSylabus – zrobiłem własne notatki, 2xKsiążka ISTQB, notatki z grupy na Fejsie -super sprawa polecam no i egzaminy próbne.
Jako, że nie miałem z IT nigdy do czynienia, więc zobaczymy czy taki LAIK jest w stanie ogarnąć egzamin. Dam znać…. chociaż pewnie za pierwszym tylko zobaczę jak wygląda egzamin heheh

Fajnie, że sie przydają. Żałuję, że nie mogę znaleźć więcej pytań bo by się bardzo przydały. Ale może kiedyś mi odpiszą z ISTQB … Czy możesz podzielić się z jakich grup Facebookowych robisz te notatki? Zawsze uważałam, że każdy może nauczyć się bo to nie magia a wiedza nabyta. Jednym przyjdą pewne rzeczy łatwo, innym trudniej, ale nie jest tak, że się nie da. Poniżej w komentarzach dodałam też linki do znanych mi innych stron z pytaniami (to tak jakbyś chciał i z nich skorzystać). Poza tym, wymieniasz tyle źródeł z których się uczysz i sposobów, że nie ma bata myślę, że na pewno zdasz! Powodzenia!

Co do pytań to raczej nie ma ich więcej udostępnionych – przynajmniej prawnie.
Ja zdaje zdalnie na GASQ i prosiłem ich o podesłanie pytań próbnych (liczyłem na to, że dostanie takie “ich”:) ale wysłali te SJSI.
Mam znajomego co już długo pracuje w IT i znalazł mi testy po angielsku…. niestety są takie same jak te polskie, nawet kolejność się zgadzała.
Więc podejrzewam,że tylko jakieś na lewo ktoś może mieć, ale i w tu są małe szanse -40pyt /60min za mało czasu na “cokolwiek” 🙂

A więc tak- jestem po egzaminie zdalnym. Udało się 85%. Szczerze powiem nie wiem jakim cudem. Egzamin nie był łatwy, pytania, a właściwie odpowiedzi zagmatwane (np. weryfikacja/walidacja – odpowiedzi nie jak się nie trzymały Sylabusa). Tłumaczenie na polski takie sobie, czasem trzeba było zrozumieć kontekst zdania.
Wyszedłem z założenia, że jak są podobne odpowiedzi to zaznaczam taką w której słowo lub słowa były gdzieś przytoczone w Sylabusie 🙂
No i najwazniejsze- musicie mieć dobre łącze, ja udostępniłem z telefonu (nie mam stałego wifi od dostawcy) testowanie konfiguracji przed egzaminem przeszedłem, a na egzaminie musiałem ok 20razy łaczyć sie na nowo: telefon-komp (egzaminator co raz mnie nie widział i kazał się znowu połączyć). Czas ucieka, a ja się próbuje połączyć na nowo. No masakra, byłem pewny że nie starczy mi czasu, więc nie myślałem 2x nad odpowiedzią tylko leciałem aby szybciej. Ale uffffff mam to za sobą, czekam na certyfikat 🙂

Gratulacje! Dziękuję Ci bardzo za podzielenie się i tym jaki rezultat i tym jak było! Teraz już chyba kolejny krok będzie, pewnie szukanie pracy. Życzę Ci powodzenia! Myślę, że jeśli podchodzisz tak to nauki zawodu jak do nauki do egzaminu, to na pewno się uda. 🙂

Swój komentarz kieruję do ubiegających się o certyfikat.

Jeśli nie rozumiecie za dobrze Syllabusa na początku – to całkiem normalne – to te testy tutaj zdecydowanie pomogą Wam go w jakimś stopniu zrozumieć. Dodatkowo bardzo przystępna jest wiedza zawarta w książce “Zawód Tester”.

Jeśli chodzi o sam egzamin, pytania znacząco odbiegają od tych tutaj i nie jest to zarzut wobec autorki (zrobiłaś dobrą robotę), a przestroga dla tych, którzy myślą, że to działa jak egzamin na prawo jazdy. Absolutnie! Część pytań się w jakimś stopniu pokrywa, inne wymagają głębszej analizy, ABSOLUTNIE wszystkie wymagają znajomości Syllabusa i warto z niego wyciągnąć jak najwięcej, czasem jedno słowo lub szyk słów wszystko zmienia.

Pozdrawiam

Darek autorka strony nie jest autorką testów – to oficjalne przykładowe zestawy pytań egzaminacyjnych, które są dostępne na stronie SJSI.
Na grupie fb były osoby, które pisały, że trafiły na egzaminie jedno pytanie z tych zestawów (lub nawet ktoś miał 3).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.