Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
25448

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór A, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi opisuje warunek testowy?

______

2 / 40

(zbiór C, pyt. 36, 2018)

Podczas projektu wykonywanego zgodnie z metodami zwinnymi zauważasz rozbieżność między interpretacją kryteriów akceptacji zaproponowaną przez deweloperów a interpretacją właściciela produktu. Tę rozbieżność omawiasz podczas sesji udoskonalania historyjek użytkownika. Które z poniższych jest zaletą niezależności testera na przykładzie tej sytuacji?

______

3 / 40

(zbiór A, pyt. 17, 2018)

Wskaż DWA stwierdzenia dotyczące testowania statycznego, które są ZASADNICZO prawdziwe.

Wybierz DWIE odpowiedzi.

______

4 / 40

(zbiór B, pyt. 26, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń NAJLEPIEJ opisuje sposób i cele wyprowadzania przypadków testowych z przypadku użycia?

______

5 / 40

(zbiór A, pyt. 15, 2018)

Jakie działania są przeprowadzane w ramach planowania formalnego przeglądu?

______

6 / 40

(zbiór C, pyt. 39, 2018)

Właśnie zakończyłeś projekt pilotażowy wprowadzania narzędzia do testowania regresji. Rozumiesz narzędzie znacznie lepiej i dostosowałeś do niego swój proces testowania. Zestandaryzowałeś podejście do korzystania z narzędzia i związanych z nim produktów roboczych. Który z poniższych to typowy cel projektu pilotażowego automatyzacji testów, który należy jeszcze wykonać?

______

7 / 40

(zbiór B, pyt. 13, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń PRAWIDŁOWO opisuje rolę analizy wpływu w testowaniu pielęgnacyjnym?

______

8 / 40

(zbiór A, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest zgodne z prawdą?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 37, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJPRAWDOPODOBNIEJ NIE JEST przykładem POPRAWNEGO wpływu analizy ryzyka produktowego na testowanie?

______

10 / 40

(zbiór A, pyt. 30, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń NAJLEPIEJ opisuje podział zadań pomiędzy kierownika testów a testera?

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 28, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia decyzji jest POPRAWNY?

______

12 / 40

(zbiór C, pyt. 28, 2018)

Przeanalizujmy następujący schemat zmian stanów dla pompy benzynowej. Klient korzystający z pompy ma możliwość płacenia za paliwo wyłącznie kartą kredytową:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD28

Załóżmy, że chcesz opracować minimalną liczbę testów, które pokryją każde przejście w diagramie przejść pomiędzy stanami. Załóżmy, że każdy test musi się rozpocząć od stanu początkowego Czekanie na klienta i każdy test kończy się, gdy przejście dojdzie do stanu początkowego.

Ile testów potrzebujesz?

______

13 / 40

(zbiór C, pyt. 19, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń prawidłowo określa pokrycie decyzji?

______

14 / 40

(zbiór B, pyt. 25, 2018)

Załóżmy, że w przypadku oprogramowania do ładowarki do akumulatorów obowiązuje następujący model stanów:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD25

Która z poniższych sekwencji przejść zapewnia największe pokrycie przejść na potrzeby tego modelu?

______

 

15 / 40

(zbiór C, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

______

16 / 40

(zbiór C, pyt. 24, 2018)

Aplikacja wsadowa jest w produkcji w niezmienionej formie od ponad dwóch lat. Jest uruchamiana raz na noc, raz w miesiącu, w celu sporządzenia wyciągów, które będą wysyłane pocztą elektroniczną do klientów. Dla każdego klienta aplikacja przechodzi przez każde konto i wyświetla każdą transakcję na tym koncie w ostatnim miesiącu. Aplikacja wykorzystuje strukturę pętli zagnieżdżonych do przetwarzania danych klientów (zewnętrzna pętla), kont każdego klienta (środkowa pętla) i transakcji każdego konta (pętla wewnętrzna). Pewnej nocy aplikacja wsadowa kończy pracę przedwcześnie, nie wysyłając e-maili do niektórych klientów, gdyż napotkała klienta z jednym kontem, na którym w ostatnim miesiącu nie doszło do transakcji. Jest to bardzo nietypowa sytuacja, która nie pojawiła się w poprzednich latach po wprowadzeniu aplikacji na system produkcyjny. Naprawiając defekt, programista prosi Ciebie (testera) o zalecenie technik testowych, które są skuteczne w przypadku tego rodzaju defektu.

Która z poniższych technik testowych NAJPRAWDOPODOBNIEJ umożliwiłaby wykrycie defektu będącego przyczyną nieprawidłowego działania aplikacji?

______

17 / 40

(zbiór A, pyt. 29, 2018)

W przypadku aplikacji do odtwarzania wideo obowiązuje następujące wymaganie: aplikacja musi umożliwiać odtwarzanie wideo na ekranach o następującej rozdzielczości:

  1.  640×480
  2.  1280×720
  3.  1600×1200
  4.  1920×1080 

Który z poniższych przypadków testowych jest rezultatem zastosowania technik podziału na klasy równoważności w odniesieniu do tego wymagania?

______

18 / 40

(zbiór B, pyt. 24, 2018)

Trwa testowanie systemu generującego mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości. Stosowana jest technika testowania w oparciu o tablicę decyzyjną. Zaprojektowano już dwa przypadki testowe odpowiadające regułom 1 i 4 przedstawionym poniżej:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD24 tabelka1

Załóżmy, że wymagane są następujące dodatkowe przypadki testowe:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD24 tabelka2

Wskaż dwa dodatkowe przypadki testowe, które pozwolą osiągnąć pełne pokrycie całej tablicy decyzyjnej (w połączeniu z przypadkami testowymi zaprojektowanymi już na podstawie reguł 1 i 4):

______

19 / 40

(zbiór C, pyt. 8, 2018)

Który z poniższych jest przykładem pojedynczego zadania, które można wykonać jako część procesu testowego?

______

20 / 40

(zbiór C, pyt. 26, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa dopuszczalna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest zbiorem wartości wejściowych, które obejmują wartości brzegowe z dwupunktowymi wartościami granicznymi dla pola, w którym wprowadzasz jednostki zakupu?

______

21 / 40

(zbiór B, pyt. 5, 2018)

W wyniku przeprowadzonej analizy ryzyka podjęto decyzję o rozszerzeniu zakresu testów w tych obszarach systemu, w których podczas początkowego testowania wykryto ponadprzeciętną liczbę defektów.

Która z poniższych zasad testowania znalazła w tym przypadku zastosowanie?

______

22 / 40

(zbiór A, pyt. 21, 2018)

Rozważmy następujące stwierdzenie dotyczące pokrycia decyzji: Gdy kod zawiera tylko pojedynczą instrukcję if i nie zawiera żadnych instrukcji pętli lub CASE, a także wykonanie instrukcji if nie jest zagnieżdżone w kodzie, każdy wykonywany test pozwoli uzyskać pokrycie decyzji na poziomie 50%.

Która z poniższych odpowiedzi jest poprawna?

______

23 / 40

(zbiór A, pyt. 14, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia role występujące w przeglądzie formalnym?

______

24 / 40

(zbiór B, pyt. 29, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje technikę zgadywania błędów?

______

25 / 40

(zbiór B, pyt. 3, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia przykład awarii w systemie tempomatu w samochodzie?

______

26 / 40

(zbiór B, pyt. 8, 2018)

Która z poniższych cech jest BARDZIEJ typowa dla testerów niż dla programistów?

______

27 / 40

(zbiór C, pyt. 7, 2018)

Tester uczestniczący w dyskusji na temat proponowanej struktury bazy danych zidentyfikował potencjalny problem z wydajnością związany z pewnymi typowymi wyszukiwaniami użytkowników i wyjaśnił możliwy problem zespołowi programistów. Który z poniższych jest testowym wkładem do powodzenia projektu, który NAJLEPIEJ pasuje do tej sytuacji?

______

28 / 40

(zbiór C, pyt. 13, 2018)

W trakcie wytwarzania produktu w podejściu zwinnym właściciel produktu odkrywa wcześniej nieznany wymóg prawny, który dotyczy większości historyjek użytkowników w danej opowieści. Historyjki użytkownika są aktualizowane w celu zapewnienia koniecznych zmian w zachowaniu oprogramowania. Programiści zespołu odpowiednio modyfikują kod.

Jako tester pracujący w zespole, jakiego rodzaju testy przeprowadzasz?

______

29 / 40

(zbiór C, pyt. 3, 2018)

Telefon dzwoniący w sąsiednim pomieszczeniu chwilowo rozprasza programistę powodując, że programista niewłaściwie programuje logikę sprawdzającą maksymalną wartość brzegową pewnej zmiennej wejściowej. Później, podczas testowania systemu, tester zauważa, że w wyniku tego działania program akceptuje nieprawidłowe dane wejściowe. Nieprawidłowo zakodowana logika dla sprawdzenia maksymalnej wartości brzegowej to:

______

30 / 40

(zbiór A, pyt. 37, 2018)

Jako kierownik testów musisz przetestować następujące wymagania:

  • R1 — nieprawidłowości związane z procesami
  • R2 — synchronizacja
  • R3 — potwierdzenie
  • R4 — problemy
  • R5 — dane finansowe
  • R6 — dane do diagramów
  • R7 — zmiany profilu użytkownika

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 37

Notacja wskazująca ewentualne zależności logiczne między wymaganiami ma postać na przykład „R1 -> R3”, co oznacza, że wymaganie R3 zależy od wymagania R1. Która z poniższych odpowiedzi pozwala ustalić harmonogram wykonywania testów zgodnie z zależnościami między wymaganiami?

______

31 / 40

(zbiór C, pyt. 1, 2018)

Czym jest jakość?

______

32 / 40

(zbiór C, pyt. 25, 2018)

Testujesz pompę benzynową. Klient korzystający z pompy ma możliwość płacenia za paliwo wyłącznie kartami kredytowymi. Po sprawdzeniu karty kredytowej, umieszczeniu końcówki pompy w zbiorniku paliwa i wybraniu żądanego rodzaju paliwa, klient wprowadza żądaną ilość paliwa mierzoną w galonach za pomocą klawiatury. Klawiatura umożliwia tylko wprowadzanie cyfr. Paliwo jest sprzedawane w dziesiątych (0,1) częściach galonu (1 galon – 3,79 litra) do 50,0 galonów.

Który z poniższych jest minimalnym zestawem wartości, który obejmuje klasy równoważności dla tego wejścia?

______

33 / 40

(zbiór C, pyt. 6, 2018)

Rozważ następujące czynności testowe:

  1.  Wybór zakresu testów regresji.
  2.  Ocena kompletności wykonania testów.
  3.  Określenie, które historyjki użytkowników mają otwarte raporty o usterkach.
  4.  Ocena, czy liczba testów dla każdego wymagania jest zgodna z poziomem ryzyka produktowego.

Rozważ następujące sposoby, w jakim śledzenie może pomóc w testowaniu:

  • A. Popraw zrozumiałość raportów o statusie testów, by uwzględniały status elementów podstawy testów.
  • B. Spraw, aby testy były audytowalne.
  • C. Dostarcz informacje umożliwiające ocenę jakości produktów.
  • D. Przeanalizuj wpływ zmian.

Która z poniższych odpowiedzi najlepiej łączy czynności testowe z wybranym sposobem śledzenia mogącym wspomagać tę czynność?

______

34 / 40

(zbiór B, pyt. 31, 2018)

Które z poniższych zadań będzie NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywał kierownik testów?

______

35 / 40

(zbiór C, pyt. 29, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa ważna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest MINIMALNYM zestawem wartości wejściowych, które obejmują klasy równoważności dla tego pola?

______

36 / 40

(zbiór B, pyt. 19, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje testowanie eksploracyjne?

______

37 / 40

(zbiór B, pyt. 14, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń POPRAWNIE odzwierciedla korzyści wynikające z testowania statycznego?

______

38 / 40

(zbiór B, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje przypadek testowy?

______

39 / 40

(zbiór C, pyt. 32, 2018)

Która z poniższych jest często używaną metryką testową do monitorowania ZARÓWNO przygotowania testu, jak i wykonania testu?

______

40 / 40

(zbiór B, pyt. 20, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie opisów do poszczególnych kategorii technik testowania?

  1. Pokrycie mierzy się na podstawie wybranej struktury przedmiotu testów.
  2. Testy sprawdzają sposób przetwarzania wewnątrz przedmiotu testów.
  3. Testy tworzy się na podstawie prawdopodobnych defektów i ich rozkładu.
  4. Sprawdza się odstępstwa od wymagań.
  5. Podstawą testów są historyjki użytkowników.

Przyjmując następującą notację w odpowiedziach: Czarny = techniki czarnoskrzynkowe. Biały = techniki białoskrzynkowe. Doświadczenie = techniki oparte na doświadczeniu.

______

47 odpowiedzi na “ISTQB® poziom podstawowy test online”

Dzięki za te testy 😁 wersja papierowa już tak pokreślona ze trudno udawać że nie widać prawidłowych odpowiedzi 😉

Cieszę się, że jednak działa. Przy tej póli zadań (120) i każdorazowym losowaniu 40 prawdopodobieństwo powtórki jest dość duże 🙂

Właśnie się przygotowuję do egzaminu. Całkiem wygodny sposób, praktyczny 🙂 Podejrzewam, że w sieci nie znajdę już innych dostępnych pytań?

Czy tylko u mnie wygląda jakby nie dało się zaznaczyć odpowiedzi? to co zaznaczam nie jest w żaden sposób podświetlone… wygląda jakby form nie działał.

Cześć, dzisiaj naprawiłam ten problem. Na ten moment wybrane odpowiedzi są wyróżnione (zaznaczona opcja lub cheecbox mają różowe obramowanie). Mam nadzieje że to pomoże.

Zdecydowanie pomnoglo. Trzaskam testy, wyniki pozytywne są ale obawiam się, ze wynik pozytywny na teście z pytań probnych nijak nie zagwarantuje zdania na teście faktycznym. 😡

No niestety tego nikt nie zagwarantuje. Celem tych testów jest pomoc w nauce i bardzo mnie cieszy, że są dobrze odbierane. To taka pozytywna praca pandemiczna u mnie 😉

Bardzo mi miło czytać takie komentarze 🙂 Dzięki no i gratuluję zdania!

Ogólnie mega super sposób do przygotowania się i obycia z pytaniami na egzaminie ale ja bym dodał tutaj jakąś blokadę powtarzania się pytań – po raz kolejny mam ten sam zestaw pytań (może jedno albo 2 pytania pojawiły się z innego zestawu) i już nie muszę czytać treści zadań żeby odpowiedzieć na pytanie…

No niestety na to w jakiej kolejności i jakie pytania są losowane nie mam wpływu. Robi to wtyczka wpięta w wordpress. Cieszę się, że pytania się przydają 🙂

Po zakończeniu testu strona przetwarza dane bez końca przez czas nieokreślony, a po próbie odświeżenia zwraca błąd „Sorry.
We are unable to store your data.”

Nie wiem co było powodem i przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wyników. Na ten moment strona działa, sprawdziłam ją też jak zgłosiłeś problem i nie miałam błędu o którym napisałeś.

Witajcie!
Super sprawa z testami. Dzięki! Mało czasu mi zostało, to teraz nic innego nie robię, tylko „trzaskam” testy. Chociaż wyniki są słabe…
Pytanie, czy na egzaminie trafiają się te same pytania?

Dziękuję za pochwałę, niestety muszę Cię zmartwić. Pytania tu zawarte są przykłądowe ogólnie dostępne na stronie sjsi i raczej mało prawdopodobne abyś dostał dokładnie takie. Mogą być podobne ale nie identyczne. Co do wyników, to trzymam kciuki żeby się z czasem poprawiły! Powodzenia

Dziękuję bardzo. Pamiętaj ja tylko stronę zrobiłam i testy w formie elektronicznej, ale treść testów to zasługa pracy SJSI 🙂

Tak jest szansa, ja te pytania traktowałabym jako wskazówkę do tego jakie można pytania dostać. Sama instytucją egzaminującą nie jestem dlatego nie powiem czy dostaniesz podobne na faktycznym teście.

robienie tych testow to juz wrecz dla mnie rozrywka, planuje wkrotce podejsc do egzaminu, czy baza pytan ma szanse w przyszlosci zostac poszerzona? ewentualnie skad czerpac wiedze do egzaminu? Czytanie sylabusa usypia mnie w 2 minuty

Cześć, dzięki za pozytywny feedback! Próbuję poszerzyć bazę o pytania przykładowe w języku angielskim, ale póki co nie mam odpowiedzi co do możliwości ich użycia więc czekam 🙂

Mam dokładnie tak samo. Masło maślane, szczególnie I rozdział, potrafi skutecznie zniechęcić do samej nauki zawodu…

Dzięki wielkie za połączenie tych testów, super pomocne.
Niedługo zdaję zobaczymy co wyjdzie.
Ps. Uczę się z: 4xSylabus – zrobiłem własne notatki, 2xKsiążka ISTQB, notatki z grupy na Fejsie -super sprawa polecam no i egzaminy próbne.
Jako, że nie miałem z IT nigdy do czynienia, więc zobaczymy czy taki LAIK jest w stanie ogarnąć egzamin. Dam znać…. chociaż pewnie za pierwszym tylko zobaczę jak wygląda egzamin heheh

Fajnie, że sie przydają. Żałuję, że nie mogę znaleźć więcej pytań bo by się bardzo przydały. Ale może kiedyś mi odpiszą z ISTQB … Czy możesz podzielić się z jakich grup Facebookowych robisz te notatki? Zawsze uważałam, że każdy może nauczyć się bo to nie magia a wiedza nabyta. Jednym przyjdą pewne rzeczy łatwo, innym trudniej, ale nie jest tak, że się nie da. Poniżej w komentarzach dodałam też linki do znanych mi innych stron z pytaniami (to tak jakbyś chciał i z nich skorzystać). Poza tym, wymieniasz tyle źródeł z których się uczysz i sposobów, że nie ma bata myślę, że na pewno zdasz! Powodzenia!

Co do pytań to raczej nie ma ich więcej udostępnionych – przynajmniej prawnie.
Ja zdaje zdalnie na GASQ i prosiłem ich o podesłanie pytań próbnych (liczyłem na to, że dostanie takie „ich”:) ale wysłali te SJSI.
Mam znajomego co już długo pracuje w IT i znalazł mi testy po angielsku…. niestety są takie same jak te polskie, nawet kolejność się zgadzała.
Więc podejrzewam,że tylko jakieś na lewo ktoś może mieć, ale i w tu są małe szanse -40pyt /60min za mało czasu na „cokolwiek” 🙂

A więc tak- jestem po egzaminie zdalnym. Udało się 85%. Szczerze powiem nie wiem jakim cudem. Egzamin nie był łatwy, pytania, a właściwie odpowiedzi zagmatwane (np. weryfikacja/walidacja – odpowiedzi nie jak się nie trzymały Sylabusa). Tłumaczenie na polski takie sobie, czasem trzeba było zrozumieć kontekst zdania.
Wyszedłem z założenia, że jak są podobne odpowiedzi to zaznaczam taką w której słowo lub słowa były gdzieś przytoczone w Sylabusie 🙂
No i najwazniejsze- musicie mieć dobre łącze, ja udostępniłem z telefonu (nie mam stałego wifi od dostawcy) testowanie konfiguracji przed egzaminem przeszedłem, a na egzaminie musiałem ok 20razy łaczyć sie na nowo: telefon-komp (egzaminator co raz mnie nie widział i kazał się znowu połączyć). Czas ucieka, a ja się próbuje połączyć na nowo. No masakra, byłem pewny że nie starczy mi czasu, więc nie myślałem 2x nad odpowiedzią tylko leciałem aby szybciej. Ale uffffff mam to za sobą, czekam na certyfikat 🙂

Gratulacje! Dziękuję Ci bardzo za podzielenie się i tym jaki rezultat i tym jak było! Teraz już chyba kolejny krok będzie, pewnie szukanie pracy. Życzę Ci powodzenia! Myślę, że jeśli podchodzisz tak to nauki zawodu jak do nauki do egzaminu, to na pewno się uda. 🙂

Swój komentarz kieruję do ubiegających się o certyfikat.

Jeśli nie rozumiecie za dobrze Syllabusa na początku – to całkiem normalne – to te testy tutaj zdecydowanie pomogą Wam go w jakimś stopniu zrozumieć. Dodatkowo bardzo przystępna jest wiedza zawarta w książce „Zawód Tester”.

Jeśli chodzi o sam egzamin, pytania znacząco odbiegają od tych tutaj i nie jest to zarzut wobec autorki (zrobiłaś dobrą robotę), a przestroga dla tych, którzy myślą, że to działa jak egzamin na prawo jazdy. Absolutnie! Część pytań się w jakimś stopniu pokrywa, inne wymagają głębszej analizy, ABSOLUTNIE wszystkie wymagają znajomości Syllabusa i warto z niego wyciągnąć jak najwięcej, czasem jedno słowo lub szyk słów wszystko zmienia.

Pozdrawiam

Darek autorka strony nie jest autorką testów – to oficjalne przykładowe zestawy pytań egzaminacyjnych, które są dostępne na stronie SJSI.
Na grupie fb były osoby, które pisały, że trafiły na egzaminie jedno pytanie z tych zestawów (lub nawet ktoś miał 3).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.