Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
28692

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór A, pyt. 39, 2018)

Która z poniższych korzyści może NAJPRAWDOPODOBNIEJ wynikać z automatyzacji testowania?

______

2 / 40

(zbiór A, pyt. 22, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje pokrycie instrukcji kodu?

______

3 / 40

(zbiór A, pyt. 31, 2018)

Która z poniższych miar jest NAJBARDZIEJ przydatna w kontekście monitorowania wykonywania testów?

______

4 / 40

(zbiór C, pyt. 6, 2018)

Rozważ następujące czynności testowe:

  1.  Wybór zakresu testów regresji.
  2.  Ocena kompletności wykonania testów.
  3.  Określenie, które historyjki użytkowników mają otwarte raporty o usterkach.
  4.  Ocena, czy liczba testów dla każdego wymagania jest zgodna z poziomem ryzyka produktowego.

Rozważ następujące sposoby, w jakim śledzenie może pomóc w testowaniu:

  • A. Popraw zrozumiałość raportów o statusie testów, by uwzględniały status elementów podstawy testów.
  • B. Spraw, aby testy były audytowalne.
  • C. Dostarcz informacje umożliwiające ocenę jakości produktów.
  • D. Przeanalizuj wpływ zmian.

Która z poniższych odpowiedzi najlepiej łączy czynności testowe z wybranym sposobem śledzenia mogącym wspomagać tę czynność?

______

5 / 40

(zbiór A, pyt. 27, 2018)

Pracownicy firmy otrzymują premie za osiągnięcie indywidualnych celów pod warunkiem przepracowania w firmie ponad 1 rok.

Do przetestowania logiki wypłaty premii zaprojektowano następującą tablicę decyzyjną:

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 27

Który z poniższych przypadków testowych przedstawia sytuację, która rzeczywiście może się zdarzyć w życiu, a której brakuje w powyższej tabeli decyzyjnej?

______

6 / 40

(zbiór C, pyt. 38, 2018)

Rozważ poniższą listę niepożądanych wyników, które mogą wystąpić jako ryzyka produktowe i projektowe.

  • A. Nieprawidłowe sumy w raportach.
  • B. Zmiany w kryteriach akceptacji podczas testów akceptacyjnych.
  • C. Użytkownicy uważają miękką klawiaturę za zbyt trudną do użycia.
  • D. System reaguje zbyt wolno na wprowadzanie danych przez użytkownika podczas wpisywania warunku wyszukiwania.
  • E. Testerzy nie mogą zgłaszać wyników testów podczas codziennych spotkań (daily stand-up meeting).

Które z poniższych odpowiedzi poprawnie klasyfikuje te czynniki jako ryzyka projektowe i ryzyka produktowe?

______

7 / 40

(zbiór A, pyt. 9, 2018)

W jakim celu można zastosować testowanie białoskrzynkowe na etapie testowania akceptacyjnego?

______

8 / 40

(zbiór A, pyt. 5, 2018)

Pan Testerski testował aplikację mobilną przez ostatnie 5 lat. Ma on bogate doświadczenie w tego typu testach i osiąga lepsze wyniki w krótszym czasie niż inni testerzy. Przez długi czas pan Testerski nie modyfikował istniejących testów automatycznych, ani nie tworzył żadnych nowych przypadków testowych. Spowodowało to, że podczas wykonywania istniejących testów znajdowano coraz mniej defektów.

Której zasady testowania NIE przestrzegał pan Testerski?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 6, 2018)

Załóżmy, że wykonywane są następujące czynności i zadania testowe:

  • A. Projektowanie testów.
  • B. Implementacja testów.
  • C. Wykonywanie testów.
  • D. Ukończenie testów.
  1. Wprowadzanie żądań zmian dla raportów o otwartych defektach.
  2. Identyfikowanie danych testowych na potrzeby obsługi warunków testowych i przypadków testowych.
  3. Ustalanie priorytetów skryptów testowych i identyfikowanie danych testowych.
  4. Analizowanie rozbieżności by określić ich przyczynę.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności testowych do zadań?

______

10 / 40

(zbiór C, pyt. 37, 2018)

Definiujesz proces przeprowadzania analizy ryzyka produktu w ramach każdej iteracji w projekcie zwinnym. Które z poniższych jest właściwym miejscem do udokumentowania tego procesu w planie testów?

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 29, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje technikę zgadywania błędów?

______

12 / 40

(zbiór A, pyt. 36, 2018)

Który z poniższych elementów jest charakterystyczny dla szacowania testów techniką opartą na miarach?

______

13 / 40

(zbiór C, pyt. 25, 2018)

Testujesz pompę benzynową. Klient korzystający z pompy ma możliwość płacenia za paliwo wyłącznie kartami kredytowymi. Po sprawdzeniu karty kredytowej, umieszczeniu końcówki pompy w zbiorniku paliwa i wybraniu żądanego rodzaju paliwa, klient wprowadza żądaną ilość paliwa mierzoną w galonach za pomocą klawiatury. Klawiatura umożliwia tylko wprowadzanie cyfr. Paliwo jest sprzedawane w dziesiątych (0,1) częściach galonu (1 galon – 3,79 litra) do 50,0 galonów.

Który z poniższych jest minimalnym zestawem wartości, który obejmuje klasy równoważności dla tego wejścia?

______

14 / 40

(zbiór A, pyt. 3, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisuje różnicę między testowaniem a debugowaniem?

______

15 / 40

(zbiór B, pyt. 9, 2018)

Poniżej przedstawiono kilka stwierdzeń dotyczących relacji między czynnościami związanymi z wytwarzaniem oprogramowania a czynnościami testowymi w cyklu życia oprogramowania.

  1. Każdej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania powinna odpowiadać określona czynność testowa.
  2. Przeglądy należy rozpocząć natychmiast po udostępnieniu ostatecznych wersji dokumentów.
  3. Projektowanie i implementację testów należy rozpocząć w trakcie odpowiedniej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania.
  4. Czynności testowe należy rozpocząć na wczesnym etapie cyklu życia oprogramowania.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE wskazuje prawdziwe i fałszywe stwierdzenia?

______

16 / 40

(zbiór A, pyt. 26, 2018)

System kontroli i raportowania wykroczeń drogowych posiada następującą charakterystykę: System mierzy prędkość samochodu w km/h, a odczyty podawane są jako liczby naturalne.

  • Do 50 km/h włącznie, nie zostanie wykonana żadna akcja.
  • Pomiędzy 50 km/h a 55 km/h włącznie, kierowca otrzyma ostrzeżenie.
  • Pomiędzy 55 km/h a 60 km/h włącznie, kierowca otrzyma mandat.
  • Powyżej 60 km/h, kierowcy zostanie odebrane prawo jazdy.

Które z poniższych wartości (km/h) są przypadkami testowymi do analizy wartości brzegowych, gdy sprawdzane są tylko dwie wartości brzegowe z klas równoważności.

______

17 / 40

(zbiór B, pyt. 38, 2018)

Wykonujesz testowanie systemowe systemu do rezerwacji biletów kolejowych. Z wykonanych przypadków testowych wynika, że system czasami zgłasza brak dostępnych miejscówek w sytuacji, w której Twoim zdaniem powinny być one dostępne. W związku z tym przedstawiasz kierownikowi zespołu programistów raport o defekcie wraz z określeniem testowanej wersji systemu. Programiści zdają sobie sprawę z wagi defektu i czekają na dodatkowe szczegóły, które pozwolą im go usunąć.

Załóżmy, że są dostępne następujące informacje:

  1. Stopień wpływu (ważność) defektu.
  2. Identyfikacja elementu testowego.
  3. Szczegółowe informacje na temat środowiska testowego.
  4. Priorytet usunięcia defektu.
  5. Rzeczywiste rezultaty.
  6. Odwołanie do specyfikacji przypadków testowych.

Które z tych informacji (obok opisu defektu zawierającego zrzut bazy danych i zrzuty ekranu) byłyby NAJBARDZIEJ przydatne w pierwszym raporcie o defekcie?

______

18 / 40

(zbiór B, pyt. 37, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJPRAWDOPODOBNIEJ NIE JEST przykładem POPRAWNEGO wpływu analizy ryzyka produktowego na testowanie?

______

19 / 40

(zbiór C, pyt. 26, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa dopuszczalna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest zbiorem wartości wejściowych, które obejmują wartości brzegowe z dwupunktowymi wartościami granicznymi dla pola, w którym wprowadzasz jednostki zakupu?

______

20 / 40

(zbiór C, pyt. 9, 2018)

Przeprowadzasz test wydajności w celu znalezienia możliwych zatorów w sieci, które mogą mieć źródło w interfejsach między modułami w systemie. Które z poniższych stwierdzeń opisuje ten test?

______

21 / 40

(zbiór C, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi jest najbardziej przydatne do raportowania metryk testowych?

______

22 / 40

(zbiór B, pyt. 31, 2018)

Które z poniższych zadań będzie NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywał kierownik testów?

______

23 / 40

(zbiór B, pyt. 39, 2018)

Załóżmy, że występują następujące czynności i narzędzia testowe:

  1.  Pomiar wydajności i analiza dynamiczna.
  2.  Wykonywanie i rejestrowanie testów.
  3.  Zarządzanie testowaniem i testaliami.
  4.  Projektowanie testów.
  • A. Narzędzia mierzące pokrycie wymagań.
  • B. Narzędzia do analizy dynamicznej.
  • C. Narzędzia do przygotowywania danych testowych.
  • D. Narzędzia do zarządzania defektami.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności do narzędzi?

______

24 / 40

(zbiór C, pyt. 16, 2018)

W czasie intensywnej pracy w nadgodzinach projekt dokumentacji architektury systemu jest wysyłany do różnych uczestników projektu, z równoczesnym ogłoszeniem wcześniej nieplanowanego przeglądu technicznego, który będzie miał miejsce w przyszłym tygodniu. Na listę zadań przydzielonych uczestnikom nie wprowadzono żadnych zmian.

Na podstawie TYLKO tych informacji, który z poniższych czynników decydujących o sukcesie przeglądu NIE jest SPEŁNIONY?

______

25 / 40

(zbiór B, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi dotyczy raczej defektu, a nie podstawowej przyczyny (na przykładzie monitora fitness)?

______

26 / 40

(zbiór C, pyt. 19, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń prawidłowo określa pokrycie decyzji?

______

27 / 40

(zbiór A, pyt. 32, 2018)

Wskaż DWA czynniki, które mogą mieć wpływ na (początkowy) plan testów i być częścią tego planu.

______

28 / 40

(zbiór A, pyt. 37, 2018)

Jako kierownik testów musisz przetestować następujące wymagania:

  • R1 — nieprawidłowości związane z procesami
  • R2 — synchronizacja
  • R3 — potwierdzenie
  • R4 — problemy
  • R5 — dane finansowe
  • R6 — dane do diagramów
  • R7 — zmiany profilu użytkownika

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 37

Notacja wskazująca ewentualne zależności logiczne między wymaganiami ma postać na przykład „R1 -> R3”, co oznacza, że wymaganie R3 zależy od wymagania R1. Która z poniższych odpowiedzi pozwala ustalić harmonogram wykonywania testów zgodnie z zależnościami między wymaganiami?

______

29 / 40

(zbiór A, pyt. 38, 2018)

Testujesz nową wersję oprogramowania do ekspresu do kawy. Urządzenie może parzyć różne rodzaje kawy w oparciu o cztery różne parametry: wielkość napoju, ilość cukru, dodatek mleka i rodzaj syropu. Kryteria są następujące:

  • Wielkość kawy (mała, średnia, duża).
  • Ilość cukru (brak, 1 jednostka, 2 jednostki, 3 jednostki, 4 jednostki).
  • Mleko (tak lub nie).
  • Syrop smakowy (brak, karmel, orzech laskowy, wanilia).

Sporządzasz raport o defekcie zawierający następujące informacje:

Tytuł: Niska temperatura kawy.

Krótkie podsumowanie: Po wybraniu kawy z mlekiem czas przyrządzania napoju jest zbyt długi, a temperatura jest zbyt niska (poniżej 40 °C).

Oczekiwany rezultat: Kawa powinna mieć standardową temperaturę (około 75°C).

Poziom ryzyka: Średnie.

Priorytet: Normalny.

Jaką cenną informację pominięto w powyższym zgłoszeniu defektu?

______

30 / 40

(zbiór C, pyt. 4, 2018)

Właściciel produktu twierdzi, że Twoja rola jako testera w zespole zwinnym polega na znajdowaniu wszystkich defektów przed końcem każdej iteracji. Którą z poniższych zasad testowania należy zastosować, aby odpowiedzieć na to (nieprawdziwe) stwierdzenie?

______

31 / 40

(zbiór C, pyt. 23, 2018)

Wyobraź sobie aplikację mobilną, która umożliwia klientom dostęp do ich kont bankowych i zarządzanie nimi. Właśnie została dodana nowa historyjka użytkownika do zestawu funkcji, które sprawdzają konta mediów społecznościowych i zapisy bankowe, aby przesyłać spersonalizowane pozdrowienia w dniu urodzin i innych ważnych wydarzeń osobistych. Którą z poniższych technik testowania może zastosować PROGRAMISTA podczas testów jednostkowych kodu, aby upewnić się, że kod obejmuje sytuacje, kiedy życzenia MAJĄ SIĘ pojawić i kiedy NIE MOGĄ?

______

32 / 40

(zbiór B, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje przypadek testowy?

______

33 / 40

(zbiór A, pyt. 25, 2018)

Program musi obliczyć wysokość premii dla pracownika. Premia nie może mieć wartości ujemnej, może natomiast zostać zredukowana do zera. Jej wysokość zależy od stażu pracy. Wyróżniono następujące kategorie: 

  • 2 lata lub mniej; 
  • więcej niż 2 lata, ale mniej niż 5 lat; 
  • nie mniej niż 5 lat ale nie więcej niż 10 lat; 
  • więcej niż 10 lat.

Ile przypadków testowych jest niezbędnych, jeśli do przetestowania procesu obliczania wysokości premii potrzebne są tylko te zaprojektowane w oparciu o podział na klasy równoważności dla przypadków poprawnych?

______

34 / 40

(zbiór B, pyt. 8, 2018)

Która z poniższych cech jest BARDZIEJ typowa dla testerów niż dla programistów?

______

35 / 40

(zbiór A, pyt. 35, 2018)

W ramach projektu opracowano „inteligentny” termostat grzewczy. Algorytmy kontrolne termostatu zostały zamodelowane jako modele Matlab / Simulink i są uruchamiane na serwerze podłączonym do Internetu. Termostat wykorzystuje specyfikacje serwera do uruchomienia zaworów grzewczych. Kierownik testów zdefiniował następującą strategię / podejście testowe w planie testów:

  1.  Test akceptacyjny dla całego systemu jest wykonywany jako test oparty na doświadczeniu.
  2.  Algorytmy sterowania na serwerze są testowane podczas implementacji przy użyciu metody ciągłej integracji.
  3.  Test funkcjonalny termostatu przeprowadzany jest jako test oparty na ryzyku.
  4.  Testy bezpieczeństwa danych / komunikacji przez Internet są przeprowadzane wspólnie z zewnętrznymi ekspertami ds. bezpieczeństwa. Jakie cztery typowe strategie / podejścia testowe zostały wdrożone przez kierownika testów w planie testów?

______

36 / 40

(zbiór A, pyt. 29, 2018)

W przypadku aplikacji do odtwarzania wideo obowiązuje następujące wymaganie: aplikacja musi umożliwiać odtwarzanie wideo na ekranach o następującej rozdzielczości:

  1.  640×480
  2.  1280×720
  3.  1600×1200
  4.  1920×1080 

Który z poniższych przypadków testowych jest rezultatem zastosowania technik podziału na klasy równoważności w odniesieniu do tego wymagania?

______

37 / 40

(zbiór B, pyt. 33, 2018)

Poniżej przedstawiono przykładowe przypadki testowe wraz z priorytetami i zależnościami:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD33

Który z poniższych harmonogramów wykonywania testów NAJLEPIEJ odzwierciedla priorytety oraz zależności techniczne i logiczne?

______

38 / 40

(zbiór B, pyt. 10, 2018)

Załóżmy, że wykonywane testy mają następujące atrybuty:

  • Testy są oparte na specyfikacjach interfejsów.
  • Testowanie skupia się na wykrywaniu defektów w zakresie komunikacji.
  • Podejście do testowania obejmuje zarówno testy funkcjonalne, jak i strukturalne.

Testy którego poziomu są NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywane?

______

39 / 40

(zbiór A, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest zgodne z prawdą?

______

40 / 40

(zbiór A, pyt. 13, 2018)

Które z poniższych zdarzeń NIE powinno uruchamiać testowania pielęgnacyjnego?

______

47 odpowiedzi na “ISTQB® poziom podstawowy test online”

Dzięki za te testy 😁 wersja papierowa już tak pokreślona ze trudno udawać że nie widać prawidłowych odpowiedzi 😉

Cieszę się, że jednak działa. Przy tej póli zadań (120) i każdorazowym losowaniu 40 prawdopodobieństwo powtórki jest dość duże 🙂

Właśnie się przygotowuję do egzaminu. Całkiem wygodny sposób, praktyczny 🙂 Podejrzewam, że w sieci nie znajdę już innych dostępnych pytań?

Czy tylko u mnie wygląda jakby nie dało się zaznaczyć odpowiedzi? to co zaznaczam nie jest w żaden sposób podświetlone… wygląda jakby form nie działał.

Cześć, dzisiaj naprawiłam ten problem. Na ten moment wybrane odpowiedzi są wyróżnione (zaznaczona opcja lub cheecbox mają różowe obramowanie). Mam nadzieje że to pomoże.

Zdecydowanie pomnoglo. Trzaskam testy, wyniki pozytywne są ale obawiam się, ze wynik pozytywny na teście z pytań probnych nijak nie zagwarantuje zdania na teście faktycznym. 😡

No niestety tego nikt nie zagwarantuje. Celem tych testów jest pomoc w nauce i bardzo mnie cieszy, że są dobrze odbierane. To taka pozytywna praca pandemiczna u mnie 😉

Bardzo mi miło czytać takie komentarze 🙂 Dzięki no i gratuluję zdania!

Ogólnie mega super sposób do przygotowania się i obycia z pytaniami na egzaminie ale ja bym dodał tutaj jakąś blokadę powtarzania się pytań – po raz kolejny mam ten sam zestaw pytań (może jedno albo 2 pytania pojawiły się z innego zestawu) i już nie muszę czytać treści zadań żeby odpowiedzieć na pytanie…

No niestety na to w jakiej kolejności i jakie pytania są losowane nie mam wpływu. Robi to wtyczka wpięta w wordpress. Cieszę się, że pytania się przydają 🙂

Po zakończeniu testu strona przetwarza dane bez końca przez czas nieokreślony, a po próbie odświeżenia zwraca błąd „Sorry.
We are unable to store your data.”

Nie wiem co było powodem i przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wyników. Na ten moment strona działa, sprawdziłam ją też jak zgłosiłeś problem i nie miałam błędu o którym napisałeś.

Witajcie!
Super sprawa z testami. Dzięki! Mało czasu mi zostało, to teraz nic innego nie robię, tylko „trzaskam” testy. Chociaż wyniki są słabe…
Pytanie, czy na egzaminie trafiają się te same pytania?

Dziękuję za pochwałę, niestety muszę Cię zmartwić. Pytania tu zawarte są przykłądowe ogólnie dostępne na stronie sjsi i raczej mało prawdopodobne abyś dostał dokładnie takie. Mogą być podobne ale nie identyczne. Co do wyników, to trzymam kciuki żeby się z czasem poprawiły! Powodzenia

Dziękuję bardzo. Pamiętaj ja tylko stronę zrobiłam i testy w formie elektronicznej, ale treść testów to zasługa pracy SJSI 🙂

Tak jest szansa, ja te pytania traktowałabym jako wskazówkę do tego jakie można pytania dostać. Sama instytucją egzaminującą nie jestem dlatego nie powiem czy dostaniesz podobne na faktycznym teście.

robienie tych testow to juz wrecz dla mnie rozrywka, planuje wkrotce podejsc do egzaminu, czy baza pytan ma szanse w przyszlosci zostac poszerzona? ewentualnie skad czerpac wiedze do egzaminu? Czytanie sylabusa usypia mnie w 2 minuty

Cześć, dzięki za pozytywny feedback! Próbuję poszerzyć bazę o pytania przykładowe w języku angielskim, ale póki co nie mam odpowiedzi co do możliwości ich użycia więc czekam 🙂

Mam dokładnie tak samo. Masło maślane, szczególnie I rozdział, potrafi skutecznie zniechęcić do samej nauki zawodu…

Dzięki wielkie za połączenie tych testów, super pomocne.
Niedługo zdaję zobaczymy co wyjdzie.
Ps. Uczę się z: 4xSylabus – zrobiłem własne notatki, 2xKsiążka ISTQB, notatki z grupy na Fejsie -super sprawa polecam no i egzaminy próbne.
Jako, że nie miałem z IT nigdy do czynienia, więc zobaczymy czy taki LAIK jest w stanie ogarnąć egzamin. Dam znać…. chociaż pewnie za pierwszym tylko zobaczę jak wygląda egzamin heheh

Fajnie, że sie przydają. Żałuję, że nie mogę znaleźć więcej pytań bo by się bardzo przydały. Ale może kiedyś mi odpiszą z ISTQB … Czy możesz podzielić się z jakich grup Facebookowych robisz te notatki? Zawsze uważałam, że każdy może nauczyć się bo to nie magia a wiedza nabyta. Jednym przyjdą pewne rzeczy łatwo, innym trudniej, ale nie jest tak, że się nie da. Poniżej w komentarzach dodałam też linki do znanych mi innych stron z pytaniami (to tak jakbyś chciał i z nich skorzystać). Poza tym, wymieniasz tyle źródeł z których się uczysz i sposobów, że nie ma bata myślę, że na pewno zdasz! Powodzenia!

Co do pytań to raczej nie ma ich więcej udostępnionych – przynajmniej prawnie.
Ja zdaje zdalnie na GASQ i prosiłem ich o podesłanie pytań próbnych (liczyłem na to, że dostanie takie „ich”:) ale wysłali te SJSI.
Mam znajomego co już długo pracuje w IT i znalazł mi testy po angielsku…. niestety są takie same jak te polskie, nawet kolejność się zgadzała.
Więc podejrzewam,że tylko jakieś na lewo ktoś może mieć, ale i w tu są małe szanse -40pyt /60min za mało czasu na „cokolwiek” 🙂

A więc tak- jestem po egzaminie zdalnym. Udało się 85%. Szczerze powiem nie wiem jakim cudem. Egzamin nie był łatwy, pytania, a właściwie odpowiedzi zagmatwane (np. weryfikacja/walidacja – odpowiedzi nie jak się nie trzymały Sylabusa). Tłumaczenie na polski takie sobie, czasem trzeba było zrozumieć kontekst zdania.
Wyszedłem z założenia, że jak są podobne odpowiedzi to zaznaczam taką w której słowo lub słowa były gdzieś przytoczone w Sylabusie 🙂
No i najwazniejsze- musicie mieć dobre łącze, ja udostępniłem z telefonu (nie mam stałego wifi od dostawcy) testowanie konfiguracji przed egzaminem przeszedłem, a na egzaminie musiałem ok 20razy łaczyć sie na nowo: telefon-komp (egzaminator co raz mnie nie widział i kazał się znowu połączyć). Czas ucieka, a ja się próbuje połączyć na nowo. No masakra, byłem pewny że nie starczy mi czasu, więc nie myślałem 2x nad odpowiedzią tylko leciałem aby szybciej. Ale uffffff mam to za sobą, czekam na certyfikat 🙂

Gratulacje! Dziękuję Ci bardzo za podzielenie się i tym jaki rezultat i tym jak było! Teraz już chyba kolejny krok będzie, pewnie szukanie pracy. Życzę Ci powodzenia! Myślę, że jeśli podchodzisz tak to nauki zawodu jak do nauki do egzaminu, to na pewno się uda. 🙂

Swój komentarz kieruję do ubiegających się o certyfikat.

Jeśli nie rozumiecie za dobrze Syllabusa na początku – to całkiem normalne – to te testy tutaj zdecydowanie pomogą Wam go w jakimś stopniu zrozumieć. Dodatkowo bardzo przystępna jest wiedza zawarta w książce „Zawód Tester”.

Jeśli chodzi o sam egzamin, pytania znacząco odbiegają od tych tutaj i nie jest to zarzut wobec autorki (zrobiłaś dobrą robotę), a przestroga dla tych, którzy myślą, że to działa jak egzamin na prawo jazdy. Absolutnie! Część pytań się w jakimś stopniu pokrywa, inne wymagają głębszej analizy, ABSOLUTNIE wszystkie wymagają znajomości Syllabusa i warto z niego wyciągnąć jak najwięcej, czasem jedno słowo lub szyk słów wszystko zmienia.

Pozdrawiam

Darek autorka strony nie jest autorką testów – to oficjalne przykładowe zestawy pytań egzaminacyjnych, które są dostępne na stronie SJSI.
Na grupie fb były osoby, które pisały, że trafiły na egzaminie jedno pytanie z tych zestawów (lub nawet ktoś miał 3).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.