Kategorie
Bez kategorii

Wiedza dla początkujących testerów oprogramowania

Cześć, śledzę w miarę na bieżąco posty w grupie Tester Oprogramowania Wsparcie na Starcie i wiem, że można na niej znaleźć posty, które pomagają w nauce zawodu testera oprogramowania. Mam jednak wrażenie, że treści tak udostępniane giną w natłoku postów.

Dlatego, ponieważ poznaję ostatnio platformę Pinterest, pomyślałam, że nadaje się ona całkiem dobrze do tego by raz dodana treść nie zginęła. Stworzyłam ogólnie dostępną tablicę „Testowanie oprogramowania podstawy”.

Stopniowo dodaję do niej kolejne PIN-y z linkami do stron, które wydają mi się być warte przeczytania jeśli zaczynasz właśnie naukę zawodu testera. I tak zgadza się jest tam na ten moment dużo treści kierujących do bloga Waldka, ale to dlatego, że znam ten blog :).

Jestem zwolennikiem pracy wspólnej. Dlatego jeśli chciałbyś dołączyć do tej tablicy i dodać do niej linki do ciekawych Twoim zdaniem wpisów, to napisz komentarz pod tym postem lub napisz do mnie na Kontakt. Dodam Cię (na podstawie Twojego emaila) jako członka tablicy i będziesz mógł dodawać treści (PINy).

Pinterest na ile się orientuję poinformuje Cię również o nowych PIN-ach na tej tablicy. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi treściami.

I znowu tak wiem, jest to kolejna platforma do której trzeba założyć konto, ale wydaje mi się ona całkiem sensowna by zrobić fajną bazę wiedzy dla wszystkich początkujących.

Jedyna zasada będzie taka, że nie wklejamy linków do kursów ani treści płatnych (Takie PIN-y będą usuwane.). Mogą być natomiast wpisy na blogu prowadzonym przez firmy.

Kliknij w obrazek by przejść do tablicy

I tak sobie myślę, że jeśli różne osoby zaczną dodawać wartościowe treści, to jest szansa na to by stworzyć solidną bazę wiedzy dla każdego 🙂 Kto mnie zna, to wie, że jestem za tym by wiedzę trzymać uporządkowaną i dostępną tak by każdy uczyć się mógł.

Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
25448

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór B, pyt. 38, 2018)

Wykonujesz testowanie systemowe systemu do rezerwacji biletów kolejowych. Z wykonanych przypadków testowych wynika, że system czasami zgłasza brak dostępnych miejscówek w sytuacji, w której Twoim zdaniem powinny być one dostępne. W związku z tym przedstawiasz kierownikowi zespołu programistów raport o defekcie wraz z określeniem testowanej wersji systemu. Programiści zdają sobie sprawę z wagi defektu i czekają na dodatkowe szczegóły, które pozwolą im go usunąć.

Załóżmy, że są dostępne następujące informacje:

  1. Stopień wpływu (ważność) defektu.
  2. Identyfikacja elementu testowego.
  3. Szczegółowe informacje na temat środowiska testowego.
  4. Priorytet usunięcia defektu.
  5. Rzeczywiste rezultaty.
  6. Odwołanie do specyfikacji przypadków testowych.

Które z tych informacji (obok opisu defektu zawierającego zrzut bazy danych i zrzuty ekranu) byłyby NAJBARDZIEJ przydatne w pierwszym raporcie o defekcie?

______

2 / 40

(zbiór B, pyt. 16, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera POPRAWNE dopasowanie ról i obowiązków związanych z przeglądem formalnym?

______

3 / 40

(zbiór C, pyt. 36, 2018)

Podczas projektu wykonywanego zgodnie z metodami zwinnymi zauważasz rozbieżność między interpretacją kryteriów akceptacji zaproponowaną przez deweloperów a interpretacją właściciela produktu. Tę rozbieżność omawiasz podczas sesji udoskonalania historyjek użytkownika. Które z poniższych jest zaletą niezależności testera na przykładzie tej sytuacji?

______

4 / 40

(zbiór C, pyt. 27, 2018)

Przeanalizuj poniższą tabelę decyzyjną części internetowego systemu rezerwacji dla linii lotniczych, który umożliwia często latającym pasażerom wymienianie punktów przyznawanych za podróż na nagrody:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD27

Załóżmy, że istnieją dwie klasy równoważności dla warunku, w którym Konto / hasło jest poprawne: pierwsza, w którym konto jest nieważne oraz druga, w którym konto jest ważne, ale hasło jest nieprawidłowe. Załóżmy, że istnieje tylko jedna klasa równoważności odpowiadająca warunkowi, w którym Konto / hasło jest poprawne, gdzie zarówno konto, jak i hasło są prawidłowe.

Jaka jest minimalna liczba wymaganych testów, jeśli chcesz zaprojektować testy w celu pokrycia klas równoważności dla konto / hasło jest poprawne, a także dla tej części tabeli decyzyjnej?

______

5 / 40

(zbiór C, pyt. 29, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa ważna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest MINIMALNYM zestawem wartości wejściowych, które obejmują klasy równoważności dla tego pola?

______

6 / 40

(zbiór C, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

______

7 / 40

(zbiór A, pyt. 26, 2018)

System kontroli i raportowania wykroczeń drogowych posiada następującą charakterystykę: System mierzy prędkość samochodu w km/h, a odczyty podawane są jako liczby naturalne.

  • Do 50 km/h włącznie, nie zostanie wykonana żadna akcja.
  • Pomiędzy 50 km/h a 55 km/h włącznie, kierowca otrzyma ostrzeżenie.
  • Pomiędzy 55 km/h a 60 km/h włącznie, kierowca otrzyma mandat.
  • Powyżej 60 km/h, kierowcy zostanie odebrane prawo jazdy.

Które z poniższych wartości (km/h) są przypadkami testowymi do analizy wartości brzegowych, gdy sprawdzane są tylko dwie wartości brzegowe z klas równoważności.

______

8 / 40

(zbiór C, pyt. 14, 2018)

Jak w przeglądzie formalnym nazywa się rola uczestnika, który prowadzi spotkanie podczas inspekcji?

______

9 / 40

(zbiór C, pyt. 13, 2018)

W trakcie wytwarzania produktu w podejściu zwinnym właściciel produktu odkrywa wcześniej nieznany wymóg prawny, który dotyczy większości historyjek użytkowników w danej opowieści. Historyjki użytkownika są aktualizowane w celu zapewnienia koniecznych zmian w zachowaniu oprogramowania. Programiści zespołu odpowiednio modyfikują kod.

Jako tester pracujący w zespole, jakiego rodzaju testy przeprowadzasz?

______

10 / 40

(zbiór C, pyt. 34, 2018)

Pracujesz jako kierownik projektu w wewnętrznym projekcie, którego celem jest przygotowanie oprogramowania bankowego. Aby zapobiec przeróbkom i powtarzaniu cyklu znajdowania/naprawiania/retestowania, w celu naprawienia defektu po jego znalezieniu, w laboratorium testowym został wdrożony następujący proces:

  1.  Przypisany programista znajduje i naprawia defekt, a następnie tworzy eksperymentalną kompilację.
  2.  Prowadzone są przeglądy koleżeńskie przez programistów, testy jednostkowe i testy potwierdzające, deweloper naprawia defekt na swoim komputerze.
  3.  Tester – zwykle ten, który wykrył awarię – przeprowadza testy potwierdzające w środowisku programistycznym.
  4.  Raz dziennie w laboratorium testowym instalowane jest nowe wydanie z wszystkimi zatwierdzonymi poprawkami.
  5.  Ten sam tester, który przeprowadzał testy potwierdzające w kroku 3. testuje, czy defekt został naprawiony – w środowisku testowym.

Niemniej jednak duża liczba błędów, które testerzy zatwierdzili jako poprawione w środowisku programistycznym (w kroku 3.), w jakiś sposób nie przechodzi testów potwierdzających w środowisku testowym, co powoduje konieczność wprowadzenia kolejnych poprawek i wydłużenie czasu cyklu. Masz najwyższe zaufanie do swoich testerów i wykluczyłeś błędy lub pominięcia w kroku 3.

Która z poniższych opcji jest NAJBARDZIEJ prawdopodobną częścią procesu, którą powinieneś sprawdzić w pierwszej kolejności?

______

11 / 40

(zbiór C, pyt. 38, 2018)

Rozważ poniższą listę niepożądanych wyników, które mogą wystąpić jako ryzyka produktowe i projektowe.

  • A. Nieprawidłowe sumy w raportach.
  • B. Zmiany w kryteriach akceptacji podczas testów akceptacyjnych.
  • C. Użytkownicy uważają miękką klawiaturę za zbyt trudną do użycia.
  • D. System reaguje zbyt wolno na wprowadzanie danych przez użytkownika podczas wpisywania warunku wyszukiwania.
  • E. Testerzy nie mogą zgłaszać wyników testów podczas codziennych spotkań (daily stand-up meeting).

Które z poniższych odpowiedzi poprawnie klasyfikuje te czynniki jako ryzyka projektowe i ryzyka produktowe?

______

12 / 40

(zbiór C, pyt. 37, 2018)

Definiujesz proces przeprowadzania analizy ryzyka produktu w ramach każdej iteracji w projekcie zwinnym. Które z poniższych jest właściwym miejscem do udokumentowania tego procesu w planie testów?

______

13 / 40

(zbiór A, pyt. 21, 2018)

Rozważmy następujące stwierdzenie dotyczące pokrycia decyzji: Gdy kod zawiera tylko pojedynczą instrukcję if i nie zawiera żadnych instrukcji pętli lub CASE, a także wykonanie instrukcji if nie jest zagnieżdżone w kodzie, każdy wykonywany test pozwoli uzyskać pokrycie decyzji na poziomie 50%.

Która z poniższych odpowiedzi jest poprawna?

______

14 / 40

(zbiór B, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje przypadek testowy?

______

15 / 40

(zbiór A, pyt. 14, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia role występujące w przeglądzie formalnym?

______

16 / 40

(zbiór A, pyt. 6, 2018)

Testowanie może być elementem zapewnienia jakości, ponieważ:

______

17 / 40

(zbiór B, pyt. 25, 2018)

Załóżmy, że w przypadku oprogramowania do ładowarki do akumulatorów obowiązuje następujący model stanów:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD25

Która z poniższych sekwencji przejść zapewnia największe pokrycie przejść na potrzeby tego modelu?

______

 

18 / 40

(zbiór A, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń porównujących testowanie modułowe z testowaniem systemowym jest PRAWDZIWE?

______

19 / 40

(zbiór C, pyt. 20, 2018)

Przed sesją planowania iteracji zapoznajesz się z historyjką użytkownika i jej kryteriami akceptacji. Definiujesz warunki testowe i powiązane z nimi przypadki testowe na podstawie historyjki użytkownika jako sposób zastosowania zasady „wczesne testowanie oszczędza czas i pieniądze”.

Jaką technikę testowania zastosujesz?

______

20 / 40

(zbiór A, pyt. 35, 2018)

W ramach projektu opracowano „inteligentny” termostat grzewczy. Algorytmy kontrolne termostatu zostały zamodelowane jako modele Matlab / Simulink i są uruchamiane na serwerze podłączonym do Internetu. Termostat wykorzystuje specyfikacje serwera do uruchomienia zaworów grzewczych. Kierownik testów zdefiniował następującą strategię / podejście testowe w planie testów:

  1.  Test akceptacyjny dla całego systemu jest wykonywany jako test oparty na doświadczeniu.
  2.  Algorytmy sterowania na serwerze są testowane podczas implementacji przy użyciu metody ciągłej integracji.
  3.  Test funkcjonalny termostatu przeprowadzany jest jako test oparty na ryzyku.
  4.  Testy bezpieczeństwa danych / komunikacji przez Internet są przeprowadzane wspólnie z zewnętrznymi ekspertami ds. bezpieczeństwa. Jakie cztery typowe strategie / podejścia testowe zostały wdrożone przez kierownika testów w planie testów?

______

21 / 40

(zbiór B, pyt. 21, 2018)

Aplikacja fitness mierzy liczbę wykonanych każdego dnia kroków i przedstawia informacje zwrotne, aby zachęcić użytkownika do dbania o formę.

Kategorie odpowiadające poszczególnym zakresom liczby kroków są następujące:

próbny egzamin ISTQB poziom podstawowy zestaw B zadanie 21

Który z poniższych zbiorów danych wejściowych do testów pozwala uzyskać najlepsze pokrycie klas równoważności?

22 / 40

(zbiór B, pyt. 39, 2018)

Załóżmy, że występują następujące czynności i narzędzia testowe:

  1.  Pomiar wydajności i analiza dynamiczna.
  2.  Wykonywanie i rejestrowanie testów.
  3.  Zarządzanie testowaniem i testaliami.
  4.  Projektowanie testów.
  • A. Narzędzia mierzące pokrycie wymagań.
  • B. Narzędzia do analizy dynamicznej.
  • C. Narzędzia do przygotowywania danych testowych.
  • D. Narzędzia do zarządzania defektami.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności do narzędzi?

______

23 / 40

(zbiór A, pyt. 34, 2018)

Który z poniższych elementów NIE jest uwzględniany w sumarycznym raporcie z testów?

______

24 / 40

(zbiór B, pyt. 13, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń PRAWIDŁOWO opisuje rolę analizy wpływu w testowaniu pielęgnacyjnym?

______

25 / 40

(zbiór B, pyt. 5, 2018)

W wyniku przeprowadzonej analizy ryzyka podjęto decyzję o rozszerzeniu zakresu testów w tych obszarach systemu, w których podczas początkowego testowania wykryto ponadprzeciętną liczbę defektów.

Która z poniższych zasad testowania znalazła w tym przypadku zastosowanie?

______

26 / 40

(zbiór B, pyt. 35, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZĄ definicję poziomu ryzyka?

______

27 / 40

(zbiór A, pyt. 22, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje pokrycie instrukcji kodu?

______

28 / 40

(zbiór C, pyt. 33, 2018)

Które z poniższych to dwa czynniki, które można wykorzystać do określenia poziomu ryzyka?

______

29 / 40

(zbiór B, pyt. 24, 2018)

Trwa testowanie systemu generującego mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości. Stosowana jest technika testowania w oparciu o tablicę decyzyjną. Zaprojektowano już dwa przypadki testowe odpowiadające regułom 1 i 4 przedstawionym poniżej:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD24 tabelka1

Załóżmy, że wymagane są następujące dodatkowe przypadki testowe:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD24 tabelka2

Wskaż dwa dodatkowe przypadki testowe, które pozwolą osiągnąć pełne pokrycie całej tablicy decyzyjnej (w połączeniu z przypadkami testowymi zaprojektowanymi już na podstawie reguł 1 i 4):

______

30 / 40

(zbiór C, pyt. 24, 2018)

Aplikacja wsadowa jest w produkcji w niezmienionej formie od ponad dwóch lat. Jest uruchamiana raz na noc, raz w miesiącu, w celu sporządzenia wyciągów, które będą wysyłane pocztą elektroniczną do klientów. Dla każdego klienta aplikacja przechodzi przez każde konto i wyświetla każdą transakcję na tym koncie w ostatnim miesiącu. Aplikacja wykorzystuje strukturę pętli zagnieżdżonych do przetwarzania danych klientów (zewnętrzna pętla), kont każdego klienta (środkowa pętla) i transakcji każdego konta (pętla wewnętrzna). Pewnej nocy aplikacja wsadowa kończy pracę przedwcześnie, nie wysyłając e-maili do niektórych klientów, gdyż napotkała klienta z jednym kontem, na którym w ostatnim miesiącu nie doszło do transakcji. Jest to bardzo nietypowa sytuacja, która nie pojawiła się w poprzednich latach po wprowadzeniu aplikacji na system produkcyjny. Naprawiając defekt, programista prosi Ciebie (testera) o zalecenie technik testowych, które są skuteczne w przypadku tego rodzaju defektu.

Która z poniższych technik testowych NAJPRAWDOPODOBNIEJ umożliwiłaby wykrycie defektu będącego przyczyną nieprawidłowego działania aplikacji?

______

31 / 40

(zbiór A, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest zgodne z prawdą?

______

32 / 40

(zbiór C, pyt. 19, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń prawidłowo określa pokrycie decyzji?

______

33 / 40

(zbiór C, pyt. 9, 2018)

Przeprowadzasz test wydajności w celu znalezienia możliwych zatorów w sieci, które mogą mieć źródło w interfejsach między modułami w systemie. Które z poniższych stwierdzeń opisuje ten test?

______

34 / 40

(zbiór C, pyt. 31, 2018)

Testujesz aplikację mobilną, która pozwala użytkownikom znaleźć pobliską restaurację w oparciu o rodzaj jedzenia, które chcą zjeść. Rozważ poniższą listę przypadków testowych, priorytety (mniejsza liczba oznacza wyższy priorytet) i zależności logiczne w następującej tabeli:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD31

Który z poniższych jest możliwym harmonogramem wykonywania testów, uwzględniającym zarówno priorytety, jak i zależności?

______

35 / 40

(zbiór B, pyt. 18, 2018)

Poproszono cię o wzięcie udziału w przeglądzie opartym na liście kontrolnej, którego przedmiotem jest poniższy fragment specyfikacji wymagań opisujący system biblioteczny.

Bibliotekarze mogą:

1. Rejestrować nowych czytelników.

2. Przyjmować książki zwracane przez czytelników.

3. Przyjmować kary wpłacane przez czytelników.

4. Dodawać w systemie nowe książki na podstawie numeru ISBN, autora i tytułu.

5. Usuwać książki z systemu.

6. Uzyskiwać odpowiedź systemu w czasie nie dłuższym niż 5 sekund.

Czytelnicy mogą:

7. Wypożyczać maksymalnie 3 książki naraz.

8. Przeglądać historię swoich wypożyczeń i rezerwacji.

9. Otrzymywać kary za niezwrócenie książki w terminie 3 tygodni.

10. Uzyskiwać odpowiedź systemu w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy.

11. Bezpłatnie wypożyczać książki na maksymalnie 4 tygodnie.

12. Rezerwować aktualnie wypożyczone (przez innego czytelnika) książki.

Wszyscy użytkownicy (bibliotekarze i czytelnicy) mogą:

13. Wyszukiwać książki według numeru ISBN, autora lub tytułu.

14. Przeglądać katalog w systemie.

15. Uzyskiwać odpowiedź na żądania w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy.

16. Korzystać z łatwego w obsłudze interfejsu użytkownika.

Przydzielono ci pozycję listy kontrolnej, która wymaga przejrzenia specyfikacji pod kątem niespójności między poszczególnymi wymaganiami.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE identyfikuje sprzeczności między parami wymagań?

______

36 / 40

(zbiór A, pyt. 12, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZĄ definicję modelu przyrostowego?

______

37 / 40

(zbiór A, pyt. 30, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń NAJLEPIEJ opisuje podział zadań pomiędzy kierownika testów a testera?

______

38 / 40

(zbiór B, pyt. 27, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia instrukcji kodu jest POPRAWNY?

______

39 / 40

(zbiór C, pyt. 28, 2018)

Przeanalizujmy następujący schemat zmian stanów dla pompy benzynowej. Klient korzystający z pompy ma możliwość płacenia za paliwo wyłącznie kartą kredytową:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD28

Załóżmy, że chcesz opracować minimalną liczbę testów, które pokryją każde przejście w diagramie przejść pomiędzy stanami. Załóżmy, że każdy test musi się rozpocząć od stanu początkowego Czekanie na klienta i każdy test kończy się, gdy przejście dojdzie do stanu początkowego.

Ile testów potrzebujesz?

______

40 / 40

(zbiór A, pyt. 32, 2018)

Wskaż DWA czynniki, które mogą mieć wpływ na (początkowy) plan testów i być częścią tego planu.

______