Kategorie
Bez kategorii

Wiedza dla początkujących testerów oprogramowania

Cześć, śledzę w miarę na bieżąco posty w grupie Tester Oprogramowania Wsparcie na Starcie i wiem, że można na niej znaleźć posty, które pomagają w nauce zawodu testera oprogramowania. Mam jednak wrażenie, że treści tak udostępniane giną w natłoku postów.

Dlatego, ponieważ poznaję ostatnio platformę Pinterest, pomyślałam, że nadaje się ona całkiem dobrze do tego by raz dodana treść nie zginęła. Stworzyłam ogólnie dostępną tablicę „Testowanie oprogramowania podstawy”.

Stopniowo dodaję do niej kolejne PIN-y z linkami do stron, które wydają mi się być warte przeczytania jeśli zaczynasz właśnie naukę zawodu testera. I tak zgadza się jest tam na ten moment dużo treści kierujących do bloga Waldka, ale to dlatego, że znam ten blog :).

Jestem zwolennikiem pracy wspólnej. Dlatego jeśli chciałbyś dołączyć do tej tablicy i dodać do niej linki do ciekawych Twoim zdaniem wpisów, to napisz komentarz pod tym postem lub napisz do mnie na Kontakt. Dodam Cię (na podstawie Twojego emaila) jako członka tablicy i będziesz mógł dodawać treści (PINy).

Pinterest na ile się orientuję poinformuje Cię również o nowych PIN-ach na tej tablicy. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi treściami.

I znowu tak wiem, jest to kolejna platforma do której trzeba założyć konto, ale wydaje mi się ona całkiem sensowna by zrobić fajną bazę wiedzy dla wszystkich początkujących.

Jedyna zasada będzie taka, że nie wklejamy linków do kursów ani treści płatnych (Takie PIN-y będą usuwane.). Mogą być natomiast wpisy na blogu prowadzonym przez firmy.

Kliknij w obrazek by przejść do tablicy

I tak sobie myślę, że jeśli różne osoby zaczną dodawać wartościowe treści, to jest szansa na to by stworzyć solidną bazę wiedzy dla każdego 🙂 Kto mnie zna, to wie, że jestem za tym by wiedzę trzymać uporządkowaną i dostępną tak by każdy uczyć się mógł.

Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
10782

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór B, pyt. 29, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje technikę zgadywania błędów?

______

2 / 40

(zbiór C, pyt. 1, 2018)

Czym jest jakość?

______

3 / 40

(zbiór C, pyt. 16, 2018)

W czasie intensywnej pracy w nadgodzinach projekt dokumentacji architektury systemu jest wysyłany do różnych uczestników projektu, z równoczesnym ogłoszeniem wcześniej nieplanowanego przeglądu technicznego, który będzie miał miejsce w przyszłym tygodniu. Na listę zadań przydzielonych uczestnikom nie wprowadzono żadnych zmian.

Na podstawie TYLKO tych informacji, który z poniższych czynników decydujących o sukcesie przeglądu NIE jest SPEŁNIONY?

______

4 / 40

(zbiór B, pyt. 8, 2018)

Która z poniższych cech jest BARDZIEJ typowa dla testerów niż dla programistów?

______

5 / 40

(zbiór B, pyt. 40, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE uzasadnienie przeprowadzenia projektu pilotażowego w związku z wdrożeniem w organizacji nowego narzędzia?

______

6 / 40

(zbiór B, pyt. 22, 2018)

Urządzenie rejestrujące dzienną dawkę promieniowania wchłanianego przez rośliny generuje wynik na podstawie liczby godzin, przez które roślina jest wystawiona na działanie światła słonecznego (poniżej 3 godzin, od 3 do 6 godzin lub powyżej 6 godzin) oraz średniego natężenia światła (bardzo niskie, niskie, średnie, wysokie).

Załóżmy, że zaprojektowano następujące przypadki testowe:

istqb poziom podstawowy przykladowe zadanie zestaw b zad 22

Ile wynosi minimalna liczba dodatkowych przypadków testowych, które są niezbędne do zapewnienia pełnego pokrycia wszystkich poprawnych klas równoważności dla danych WEJŚCIOWYCH?

______

7 / 40

(zbiór A, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi testowych jest bardziej odpowiednie dla programistów niż dla testerów?

______

8 / 40

(zbiór C, pyt. 18, 2018)

Pracujesz jako tester nad projektem gry wideo, przy użyciu metod zwinnych. Gra opiera się na greckiej mitologii i historii, a gracze mogą odgrywać kluczową rolę w scenariuszach takich jak bitwy pomiędzy Grekami i Trojanami.

Rozważ następującą historyjkę użytkownika i związane z nimi kryteria akceptacji:

Jako gracz chcę być w stanie zdobyć Różdżkę Midasa (nowy magiczny obiekt), dzięki czemu mogę zamienić przedmioty i innych graczy w złoto.

  • AC1: Różdżka musi działać na dowolnym obiekcie lub graczu, bez względu na jego rozmiar, który to obiekt lub gracz może zostać dotknięty przez gracza trzymającego Różdżkę.
  • AC2: Trzymanie Różdżki nie zmienia gracza trzymającego ją w złoto.
  • AC3: Każdy obiekt lub gracz dotknięty przez Różdżkę przekształca się całkowicie w złoto w ciągu jednej milisekundy.
  • AC4: Różdżka pojawia się tak jak pokazano w prototypie Różdżki.
  • AC5: Transformacja rozpoczyna się w miejscu kontaktu z Różdżką i przebiega z prędkością jednego metra na milisekundę.

Bierzesz udział w sesji przeglądu opartej na liście kontrolnej tej historyjki użytkownika. Którą z poniższych typowych usterek zidentyfikowanych podczas testów statycznych w tego rodzaju produkcie roboczym zawiera powyżej opisana historyjka użytkownika i związane z nią kryteria akceptacji?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi dotyczy raczej defektu, a nie podstawowej przyczyny (na przykładzie monitora fitness)?

______

10 / 40

(zbiór A, pyt. 17, 2018)

Wskaż DWA stwierdzenia dotyczące testowania statycznego, które są ZASADNICZO prawdziwe.

Wybierz DWIE odpowiedzi.

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje przypadek testowy?

______

12 / 40

(zbiór C, pyt. 35, 2018)

Zostałeś zaangażowany w planowanie szacowania wysiłku testowego nowej aplikacji bankowości mobilnej. W ramach oceny pracochłonności projektu najpierw spotykasz się z testerami i innymi osobami w projekcie. Zespół jest dobrze zorganizowany i już pracował nad podobnymi projektami. Aby zweryfikować uzyskane oszacowanie, odnosisz się następnie do niektórych średnich przemysłowych dotyczących wysiłku testowego i kosztów związanych z podobnymi projektami w branży, opublikowanych przez renomowanego konsultanta.

Które stwierdzenie jest prawidłowe i opisuje Twoje podejście do szacowania?

______

13 / 40

(zbiór C, pyt. 2, 2018)

Który z poniższych jest typowym celem testowania?

______

14 / 40

(zbiór C, pyt. 14, 2018)

Jak w przeglądzie formalnym nazywa się rola uczestnika, który prowadzi spotkanie podczas inspekcji?

______

15 / 40

(zbiór A, pyt. 38, 2018)

Testujesz nową wersję oprogramowania do ekspresu do kawy. Urządzenie może parzyć różne rodzaje kawy w oparciu o cztery różne parametry: wielkość napoju, ilość cukru, dodatek mleka i rodzaj syropu. Kryteria są następujące:

  • Wielkość kawy (mała, średnia, duża).
  • Ilość cukru (brak, 1 jednostka, 2 jednostki, 3 jednostki, 4 jednostki).
  • Mleko (tak lub nie).
  • Syrop smakowy (brak, karmel, orzech laskowy, wanilia).

Sporządzasz raport o defekcie zawierający następujące informacje:

Tytuł: Niska temperatura kawy.

Krótkie podsumowanie: Po wybraniu kawy z mlekiem czas przyrządzania napoju jest zbyt długi, a temperatura jest zbyt niska (poniżej 40 °C).

Oczekiwany rezultat: Kawa powinna mieć standardową temperaturę (około 75°C).

Poziom ryzyka: Średnie.

Priorytet: Normalny.

Jaką cenną informację pominięto w powyższym zgłoszeniu defektu?

______

16 / 40

(zbiór C, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi jest najbardziej przydatne do raportowania metryk testowych?

______

17 / 40

(zbiór C, pyt. 20, 2018)

Przed sesją planowania iteracji zapoznajesz się z historyjką użytkownika i jej kryteriami akceptacji. Definiujesz warunki testowe i powiązane z nimi przypadki testowe na podstawie historyjki użytkownika jako sposób zastosowania zasady „wczesne testowanie oszczędza czas i pieniądze”.

Jaką technikę testowania zastosujesz?

______

18 / 40

(zbiór C, pyt. 15, 2018)

Czytasz historyjkę użytkownika z backlogu produktu, aby przygotować się na spotkanie z właścicielem produktu i programistą, odnotowując potencjalne defekty. Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w odniesieniu do tej czynności?

______

19 / 40

(zbiór B, pyt. 9, 2018)

Poniżej przedstawiono kilka stwierdzeń dotyczących relacji między czynnościami związanymi z wytwarzaniem oprogramowania a czynnościami testowymi w cyklu życia oprogramowania.

  1. Każdej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania powinna odpowiadać określona czynność testowa.
  2. Przeglądy należy rozpocząć natychmiast po udostępnieniu ostatecznych wersji dokumentów.
  3. Projektowanie i implementację testów należy rozpocząć w trakcie odpowiedniej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania.
  4. Czynności testowe należy rozpocząć na wczesnym etapie cyklu życia oprogramowania.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE wskazuje prawdziwe i fałszywe stwierdzenia?

______

20 / 40

(zbiór A, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi opisujących typowe sytuacje zaistniałe podczas testowania lub eksploatacji opisuje awarię? 

______

21 / 40

(zbiór C, pyt. 31, 2018)

Testujesz aplikację mobilną, która pozwala użytkownikom znaleźć pobliską restaurację w oparciu o rodzaj jedzenia, które chcą zjeść. Rozważ poniższą listę przypadków testowych, priorytety (mniejsza liczba oznacza wyższy priorytet) i zależności logiczne w następującej tabeli:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD31

Który z poniższych jest możliwym harmonogramem wykonywania testów, uwzględniającym zarówno priorytety, jak i zależności?

______

22 / 40

(zbiór A, pyt. 9, 2018)

W jakim celu można zastosować testowanie białoskrzynkowe na etapie testowania akceptacyjnego?

______

23 / 40

(zbiór B, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących typów testów i poziomów testów jest POPRAWNE?

______

24 / 40

(zbiór A, pyt. 31, 2018)

Która z poniższych miar jest NAJBARDZIEJ przydatna w kontekście monitorowania wykonywania testów?

______

25 / 40

(zbiór A, pyt. 27, 2018)

Pracownicy firmy otrzymują premie za osiągnięcie indywidualnych celów pod warunkiem przepracowania w firmie ponad 1 rok.

Do przetestowania logiki wypłaty premii zaprojektowano następującą tablicę decyzyjną:

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 27

Który z poniższych przypadków testowych przedstawia sytuację, która rzeczywiście może się zdarzyć w życiu, a której brakuje w powyższej tabeli decyzyjnej?

______

26 / 40

(zbiór C, pyt. 38, 2018)

Rozważ poniższą listę niepożądanych wyników, które mogą wystąpić jako ryzyka produktowe i projektowe.

  • A. Nieprawidłowe sumy w raportach.
  • B. Zmiany w kryteriach akceptacji podczas testów akceptacyjnych.
  • C. Użytkownicy uważają miękką klawiaturę za zbyt trudną do użycia.
  • D. System reaguje zbyt wolno na wprowadzanie danych przez użytkownika podczas wpisywania warunku wyszukiwania.
  • E. Testerzy nie mogą zgłaszać wyników testów podczas codziennych spotkań (daily stand-up meeting).

Które z poniższych odpowiedzi poprawnie klasyfikuje te czynniki jako ryzyka projektowe i ryzyka produktowe?

______

27 / 40

(zbiór C, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

______

28 / 40

(zbiór B, pyt. 28, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia decyzji jest POPRAWNY?

______

29 / 40

(zbiór B, pyt. 6, 2018)

Załóżmy, że wykonywane są następujące czynności i zadania testowe:

  • A. Projektowanie testów.
  • B. Implementacja testów.
  • C. Wykonywanie testów.
  • D. Ukończenie testów.
  1. Wprowadzanie żądań zmian dla raportów o otwartych defektach.
  2. Identyfikowanie danych testowych na potrzeby obsługi warunków testowych i przypadków testowych.
  3. Ustalanie priorytetów skryptów testowych i identyfikowanie danych testowych.
  4. Analizowanie rozbieżności by określić ich przyczynę.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności testowych do zadań?

______

30 / 40

(zbiór C, pyt. 30, 2018)

Pracujesz jako tester w projekcie systemu bankowości internetowej. Dostępność jest uważana za jedno z najważniejszych ryzyk (jakościowych) dla tego systemu. Znajdujesz powtarzalną awarię, która powoduje, że klienci tracą połączenia z witryną internetową banku przy transferze środków między typowymi kontami i nie mają możności ponownego połączenia przez okres od trzech do pięciu minut.

Które z poniższych może być dobrym podsumowaniem raportu o tej awarii, który zawiera zarówno istotę awarii, jak i jej wpływ na interesariuszy?

______

31 / 40

(zbiór B, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi wyraża jeden z głównych celów testowania?

______

32 / 40

(zbiór A, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest zgodne z prawdą?

______

33 / 40

(zbiór B, pyt. 13, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń PRAWIDŁOWO opisuje rolę analizy wpływu w testowaniu pielęgnacyjnym?

______

34 / 40

(zbiór A, pyt. 19, 2018)

Testowanie w oparciu o listę kontrolną to:

______

35 / 40

(zbiór C, pyt. 13, 2018)

W trakcie wytwarzania produktu w podejściu zwinnym właściciel produktu odkrywa wcześniej nieznany wymóg prawny, który dotyczy większości historyjek użytkowników w danej opowieści. Historyjki użytkownika są aktualizowane w celu zapewnienia koniecznych zmian w zachowaniu oprogramowania. Programiści zespołu odpowiednio modyfikują kod.

Jako tester pracujący w zespole, jakiego rodzaju testy przeprowadzasz?

______

36 / 40

(zbiór B, pyt. 34, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących podejść do szacowania testów jest POPRAWNE?

______

37 / 40

(zbiór A, pyt. 12, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZĄ definicję modelu przyrostowego?

______

38 / 40

(zbiór B, pyt. 33, 2018)

Poniżej przedstawiono przykładowe przypadki testowe wraz z priorytetami i zależnościami:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD33

Który z poniższych harmonogramów wykonywania testów NAJLEPIEJ odzwierciedla priorytety oraz zależności techniczne i logiczne?

______

39 / 40

(zbiór A, pyt. 13, 2018)

Które z poniższych zdarzeń NIE powinno uruchamiać testowania pielęgnacyjnego?

______

40 / 40

(zbiór C, pyt. 34, 2018)

Pracujesz jako kierownik projektu w wewnętrznym projekcie, którego celem jest przygotowanie oprogramowania bankowego. Aby zapobiec przeróbkom i powtarzaniu cyklu znajdowania/naprawiania/retestowania, w celu naprawienia defektu po jego znalezieniu, w laboratorium testowym został wdrożony następujący proces:

  1.  Przypisany programista znajduje i naprawia defekt, a następnie tworzy eksperymentalną kompilację.
  2.  Prowadzone są przeglądy koleżeńskie przez programistów, testy jednostkowe i testy potwierdzające, deweloper naprawia defekt na swoim komputerze.
  3.  Tester – zwykle ten, który wykrył awarię – przeprowadza testy potwierdzające w środowisku programistycznym.
  4.  Raz dziennie w laboratorium testowym instalowane jest nowe wydanie z wszystkimi zatwierdzonymi poprawkami.
  5.  Ten sam tester, który przeprowadzał testy potwierdzające w kroku 3. testuje, czy defekt został naprawiony – w środowisku testowym.

Niemniej jednak duża liczba błędów, które testerzy zatwierdzili jako poprawione w środowisku programistycznym (w kroku 3.), w jakiś sposób nie przechodzi testów potwierdzających w środowisku testowym, co powoduje konieczność wprowadzenia kolejnych poprawek i wydłużenie czasu cyklu. Masz najwyższe zaufanie do swoich testerów i wykluczyłeś błędy lub pominięcia w kroku 3.

Która z poniższych opcji jest NAJBARDZIEJ prawdopodobną częścią procesu, którą powinieneś sprawdzić w pierwszej kolejności?

______