Kategorie
Bez kategorii

Wiedza dla początkujących testerów oprogramowania

Cześć, śledzę w miarę na bieżąco posty w grupie Tester Oprogramowania Wsparcie na Starcie i wiem, że można na niej znaleźć posty, które pomagają w nauce zawodu testera oprogramowania. Mam jednak wrażenie, że treści tak udostępniane giną w natłoku postów.

Dlatego, ponieważ poznaję ostatnio platformę Pinterest, pomyślałam, że nadaje się ona całkiem dobrze do tego by raz dodana treść nie zginęła. Stworzyłam ogólnie dostępną tablicę “Testowanie oprogramowania podstawy”.

Stopniowo dodaję do niej kolejne PIN-y z linkami do stron, które wydają mi się być warte przeczytania jeśli zaczynasz właśnie naukę zawodu testera. I tak zgadza się jest tam na ten moment dużo treści kierujących do bloga Waldka, ale to dlatego, że znam ten blog :).

Jestem zwolennikiem pracy wspólnej. Dlatego jeśli chciałbyś dołączyć do tej tablicy i dodać do niej linki do ciekawych Twoim zdaniem wpisów, to napisz komentarz pod tym postem lub napisz do mnie na Kontakt. Dodam Cię (na podstawie Twojego emaila) jako członka tablicy i będziesz mógł dodawać treści (PINy).

Pinterest na ile się orientuję poinformuje Cię również o nowych PIN-ach na tej tablicy. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi treściami.

I znowu tak wiem, jest to kolejna platforma do której trzeba założyć konto, ale wydaje mi się ona całkiem sensowna by zrobić fajną bazę wiedzy dla wszystkich początkujących.

Jedyna zasada będzie taka, że nie wklejamy linków do kursów ani treści płatnych (Takie PIN-y będą usuwane.). Mogą być natomiast wpisy na blogu prowadzonym przez firmy.

Kliknij w obrazek by przejść do tablicy

I tak sobie myślę, że jeśli różne osoby zaczną dodawać wartościowe treści, to jest szansa na to by stworzyć solidną bazę wiedzy dla każdego 🙂 Kto mnie zna, to wie, że jestem za tym by wiedzę trzymać uporządkowaną i dostępną tak by każdy uczyć się mógł.

Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
5350

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór C, pyt. 5, 2018)

Programiści często piszą i wykonują testy jednostkowe kodu, który sami napisali. Które z poniższych podejść / cech wyznaczających sposób myślenia i działania testera jest TYM, do którego programiści powinni się dostosować, aby skutecznie przeprowadzać testy jednostkowe?

______

2 / 40

(zbiór B, pyt. 39, 2018)

Załóżmy, że występują następujące czynności i narzędzia testowe:

  1.  Pomiar wydajności i analiza dynamiczna.
  2.  Wykonywanie i rejestrowanie testów.
  3.  Zarządzanie testowaniem i testaliami.
  4.  Projektowanie testów.
  • A. Narzędzia mierzące pokrycie wymagań.
  • B. Narzędzia do analizy dynamicznej.
  • C. Narzędzia do przygotowywania danych testowych.
  • D. Narzędzia do zarządzania defektami.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności do narzędzi?

______

3 / 40

(zbiór A, pyt. 5, 2018)

Pan Testerski testował aplikację mobilną przez ostatnie 5 lat. Ma on bogate doświadczenie w tego typu testach i osiąga lepsze wyniki w krótszym czasie niż inni testerzy. Przez długi czas pan Testerski nie modyfikował istniejących testów automatycznych, ani nie tworzył żadnych nowych przypadków testowych. Spowodowało to, że podczas wykonywania istniejących testów znajdowano coraz mniej defektów.

Której zasady testowania NIE przestrzegał pan Testerski?

______

4 / 40

(zbiór C, pyt. 28, 2018)

Przeanalizujmy następujący schemat zmian stanów dla pompy benzynowej. Klient korzystający z pompy ma możliwość płacenia za paliwo wyłącznie kartą kredytową:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD28

Załóżmy, że chcesz opracować minimalną liczbę testów, które pokryją każde przejście w diagramie przejść pomiędzy stanami. Załóżmy, że każdy test musi się rozpocząć od stanu początkowego Czekanie na klienta i każdy test kończy się, gdy przejście dojdzie do stanu początkowego.

Ile testów potrzebujesz?

______

5 / 40

(zbiór C, pyt. 8, 2018)

Który z poniższych jest przykładem pojedynczego zadania, które można wykonać jako część procesu testowego?

______

6 / 40

(zbiór A, pyt. 37, 2018)

Jako kierownik testów musisz przetestować następujące wymagania:

  • R1 — nieprawidłowości związane z procesami
  • R2 — synchronizacja
  • R3 — potwierdzenie
  • R4 — problemy
  • R5 — dane finansowe
  • R6 — dane do diagramów
  • R7 — zmiany profilu użytkownika

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 37

Notacja wskazująca ewentualne zależności logiczne między wymaganiami ma postać na przykład „R1 -> R3”, co oznacza, że wymaganie R3 zależy od wymagania R1. Która z poniższych odpowiedzi pozwala ustalić harmonogram wykonywania testów zgodnie z zależnościami między wymaganiami?

______

7 / 40

(zbiór B, pyt. 23, 2018)

Aplikacja do obsługi inteligentnego domu mierzy średnią temperaturę w budynku z ostatniego tygodnia i dostarcza mieszkańcom informacji zwrotnych co do tego, na ile ich dom jest przyjazny dla środowiska.1 Poszczególnym zakresom temperatur (w zaokrągleniu do najbliższego stopnia Celsjusza) powinny odpowiadać następujące kategorie:

  • do 10°C — Lodowato!
  • od 11°C do 15°C — Chłodno!
  • od 16°C do 19°C — Przyjemnie!
  • od 20°C do 22°C — Za ciepło!
  • 23°C i powyżej — Upał!

Które z poniższych zbiorów danych wejściowych do testów zapewniają największe pokrycie wartości brzegowych w przypadku zastosowania analizy wartości brzegowych? (tylko wartości Min oraz Max)

______

8 / 40

(zbiór A, pyt. 14, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia role występujące w przeglądzie formalnym?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 10, 2018)

Załóżmy, że wykonywane testy mają następujące atrybuty:

  • Testy są oparte na specyfikacjach interfejsów.
  • Testowanie skupia się na wykrywaniu defektów w zakresie komunikacji.
  • Podejście do testowania obejmuje zarówno testy funkcjonalne, jak i strukturalne.

Testy którego poziomu są NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywane?

______

10 / 40

(zbiór B, pyt. 27, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia instrukcji kodu jest POPRAWNY?

______

11 / 40

(zbiór C, pyt. 38, 2018)

Rozważ poniższą listę niepożądanych wyników, które mogą wystąpić jako ryzyka produktowe i projektowe.

  • A. Nieprawidłowe sumy w raportach.
  • B. Zmiany w kryteriach akceptacji podczas testów akceptacyjnych.
  • C. Użytkownicy uważają miękką klawiaturę za zbyt trudną do użycia.
  • D. System reaguje zbyt wolno na wprowadzanie danych przez użytkownika podczas wpisywania warunku wyszukiwania.
  • E. Testerzy nie mogą zgłaszać wyników testów podczas codziennych spotkań (daily stand-up meeting).

Które z poniższych odpowiedzi poprawnie klasyfikuje te czynniki jako ryzyka projektowe i ryzyka produktowe?

______

12 / 40

(zbiór C, pyt. 9, 2018)

Przeprowadzasz test wydajności w celu znalezienia możliwych zatorów w sieci, które mogą mieć źródło w interfejsach między modułami w systemie. Które z poniższych stwierdzeń opisuje ten test?

______

13 / 40

(zbiór B, pyt. 19, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje testowanie eksploracyjne?

______

14 / 40

(zbiór A, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest zgodne z prawdą?

______

15 / 40

(zbiór B, pyt. 20, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie opisów do poszczególnych kategorii technik testowania?

  1. Pokrycie mierzy się na podstawie wybranej struktury przedmiotu testów.
  2. Testy sprawdzają sposób przetwarzania wewnątrz przedmiotu testów.
  3. Testy tworzy się na podstawie prawdopodobnych defektów i ich rozkładu.
  4. Sprawdza się odstępstwa od wymagań.
  5. Podstawą testów są historyjki użytkowników.

Przyjmując następującą notację w odpowiedziach: Czarny = techniki czarnoskrzynkowe. Biały = techniki białoskrzynkowe. Doświadczenie = techniki oparte na doświadczeniu.

______

16 / 40

(zbiór C, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

______

17 / 40

(zbiór B, pyt. 40, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE uzasadnienie przeprowadzenia projektu pilotażowego w związku z wdrożeniem w organizacji nowego narzędzia?

______

18 / 40

(zbiór A, pyt. 26, 2018)

System kontroli i raportowania wykroczeń drogowych posiada następującą charakterystykę: System mierzy prędkość samochodu w km/h, a odczyty podawane są jako liczby naturalne.

  • Do 50 km/h włącznie, nie zostanie wykonana żadna akcja.
  • Pomiędzy 50 km/h a 55 km/h włącznie, kierowca otrzyma ostrzeżenie.
  • Pomiędzy 55 km/h a 60 km/h włącznie, kierowca otrzyma mandat.
  • Powyżej 60 km/h, kierowcy zostanie odebrane prawo jazdy.

Które z poniższych wartości (km/h) są przypadkami testowymi do analizy wartości brzegowych, gdy sprawdzane są tylko dwie wartości brzegowe z klas równoważności.

______

19 / 40

(zbiór C, pyt. 30, 2018)

Pracujesz jako tester w projekcie systemu bankowości internetowej. Dostępność jest uważana za jedno z najważniejszych ryzyk (jakościowych) dla tego systemu. Znajdujesz powtarzalną awarię, która powoduje, że klienci tracą połączenia z witryną internetową banku przy transferze środków między typowymi kontami i nie mają możności ponownego połączenia przez okres od trzech do pięciu minut.

Które z poniższych może być dobrym podsumowaniem raportu o tej awarii, który zawiera zarówno istotę awarii, jak i jej wpływ na interesariuszy?

______

20 / 40

(zbiór B, pyt. 17, 2018)

Przeglądy przeprowadzane w Twojej organizacji mają następujące atrybuty:

  •  Wyznaczono osobę pełniącą rolę protokolanta.
  •  Celem przeglądu jest wykrycie potencjalnych defektów.
  •  Spotkanie związane z przeglądem prowadzi autor.
  •  Przeglądający wykrywają potencjalne defekty podczas przeglądu indywidualnego.
  •  Sporządzany jest raport z przeglądu.

Który z poniższych typów przeglądu jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ stosowany?

______

21 / 40

(zbiór B, pyt. 34, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących podejść do szacowania testów jest POPRAWNE?

______

22 / 40

(zbiór C, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi jest najbardziej przydatne do raportowania metryk testowych?

______

23 / 40

(zbiór B, pyt. 24, 2018)

Trwa testowanie systemu generującego mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości. Stosowana jest technika testowania w oparciu o tablicę decyzyjną. Zaprojektowano już dwa przypadki testowe odpowiadające regułom 1 i 4 przedstawionym poniżej:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD24 tabelka1

Załóżmy, że wymagane są następujące dodatkowe przypadki testowe:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD24 tabelka2

Wskaż dwa dodatkowe przypadki testowe, które pozwolą osiągnąć pełne pokrycie całej tablicy decyzyjnej (w połączeniu z przypadkami testowymi zaprojektowanymi już na podstawie reguł 1 i 4):

______

24 / 40

(zbiór A, pyt. 24, 2018)

W której z poniższych sytuacji zalecane jest testowanie eksploracyjne:

______

25 / 40

(zbiór C, pyt. 6, 2018)

Rozważ następujące czynności testowe:

  1.  Wybór zakresu testów regresji.
  2.  Ocena kompletności wykonania testów.
  3.  Określenie, które historyjki użytkowników mają otwarte raporty o usterkach.
  4.  Ocena, czy liczba testów dla każdego wymagania jest zgodna z poziomem ryzyka produktowego.

Rozważ następujące sposoby, w jakim śledzenie może pomóc w testowaniu:

  • A. Popraw zrozumiałość raportów o statusie testów, by uwzględniały status elementów podstawy testów.
  • B. Spraw, aby testy były audytowalne.
  • C. Dostarcz informacje umożliwiające ocenę jakości produktów.
  • D. Przeanalizuj wpływ zmian.

Która z poniższych odpowiedzi najlepiej łączy czynności testowe z wybranym sposobem śledzenia mogącym wspomagać tę czynność?

______

26 / 40

(zbiór A, pyt. 25, 2018)

Program musi obliczyć wysokość premii dla pracownika. Premia nie może mieć wartości ujemnej, może natomiast zostać zredukowana do zera. Jej wysokość zależy od stażu pracy. Wyróżniono następujące kategorie: 

  • 2 lata lub mniej; 
  • więcej niż 2 lata, ale mniej niż 5 lat; 
  • nie mniej niż 5 lat ale nie więcej niż 10 lat; 
  • więcej niż 10 lat.

Ile przypadków testowych jest niezbędnych, jeśli do przetestowania procesu obliczania wysokości premii potrzebne są tylko te zaprojektowane w oparciu o podział na klasy równoważności dla przypadków poprawnych?

______

27 / 40

(zbiór B, pyt. 3, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia przykład awarii w systemie tempomatu w samochodzie?

______

28 / 40

(zbiór B, pyt. 6, 2018)

Załóżmy, że wykonywane są następujące czynności i zadania testowe:

  • A. Projektowanie testów.
  • B. Implementacja testów.
  • C. Wykonywanie testów.
  • D. Ukończenie testów.
  1. Wprowadzanie żądań zmian dla raportów o otwartych defektach.
  2. Identyfikowanie danych testowych na potrzeby obsługi warunków testowych i przypadków testowych.
  3. Ustalanie priorytetów skryptów testowych i identyfikowanie danych testowych.
  4. Analizowanie rozbieżności by określić ich przyczynę.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności testowych do zadań?

______

29 / 40

(zbiór B, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących typów testów i poziomów testów jest POPRAWNE?

______

30 / 40

(zbiór B, pyt. 25, 2018)

Załóżmy, że w przypadku oprogramowania do ładowarki do akumulatorów obowiązuje następujący model stanów:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD25

Która z poniższych sekwencji przejść zapewnia największe pokrycie przejść na potrzeby tego modelu?

______

 

31 / 40

(zbiór C, pyt. 26, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa dopuszczalna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest zbiorem wartości wejściowych, które obejmują wartości brzegowe z dwupunktowymi wartościami granicznymi dla pola, w którym wprowadzasz jednostki zakupu?

______

32 / 40

(zbiór A, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi opisujących typowe sytuacje zaistniałe podczas testowania lub eksploatacji opisuje awarię? 

______

33 / 40

(zbiór C, pyt. 32, 2018)

Która z poniższych jest często używaną metryką testową do monitorowania ZARÓWNO przygotowania testu, jak i wykonania testu?

______

34 / 40

(zbiór C, pyt. 19, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń prawidłowo określa pokrycie decyzji?

______

35 / 40

(zbiór A, pyt. 15, 2018)

Jakie działania są przeprowadzane w ramach planowania formalnego przeglądu?

______

36 / 40

(zbiór B, pyt. 7, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje wartość dodaną wynikającą z zarządzani śledzeniem powiązań między wybranymi elementami podstawy testów a produktami pracy związanymi z testowaniem?

______

37 / 40

(zbiór A, pyt. 34, 2018)

Który z poniższych elementów NIE jest uwzględniany w sumarycznym raporcie z testów?

______

38 / 40

(zbiór A, pyt. 30, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń NAJLEPIEJ opisuje podział zadań pomiędzy kierownika testów a testera?

______

39 / 40

(zbiór C, pyt. 7, 2018)

Tester uczestniczący w dyskusji na temat proponowanej struktury bazy danych zidentyfikował potencjalny problem z wydajnością związany z pewnymi typowymi wyszukiwaniami użytkowników i wyjaśnił możliwy problem zespołowi programistów. Który z poniższych jest testowym wkładem do powodzenia projektu, który NAJLEPIEJ pasuje do tej sytuacji?

______

40 / 40

(zbiór B, pyt. 9, 2018)

Poniżej przedstawiono kilka stwierdzeń dotyczących relacji między czynnościami związanymi z wytwarzaniem oprogramowania a czynnościami testowymi w cyklu życia oprogramowania.

  1. Każdej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania powinna odpowiadać określona czynność testowa.
  2. Przeglądy należy rozpocząć natychmiast po udostępnieniu ostatecznych wersji dokumentów.
  3. Projektowanie i implementację testów należy rozpocząć w trakcie odpowiedniej czynności związanej z wytwarzaniem oprogramowania.
  4. Czynności testowe należy rozpocząć na wczesnym etapie cyklu życia oprogramowania.

Która z poniższych odpowiedzi POPRAWNIE wskazuje prawdziwe i fałszywe stwierdzenia?

______

Your score is

0%