Kategorie
Bez kategorii

Wiedza dla początkujących testerów oprogramowania

Cześć, śledzę w miarę na bieżąco posty w grupie Tester Oprogramowania Wsparcie na Starcie i wiem, że można na niej znaleźć posty, które pomagają w nauce zawodu testera oprogramowania. Mam jednak wrażenie, że treści tak udostępniane giną w natłoku postów.

Dlatego, ponieważ poznaję ostatnio platformę Pinterest, pomyślałam, że nadaje się ona całkiem dobrze do tego by raz dodana treść nie zginęła. Stworzyłam ogólnie dostępną tablicę “Testowanie oprogramowania podstawy”.

Stopniowo dodaję do niej kolejne PIN-y z linkami do stron, które wydają mi się być warte przeczytania jeśli zaczynasz właśnie naukę zawodu testera. I tak zgadza się jest tam na ten moment dużo treści kierujących do bloga Waldka, ale to dlatego, że znam ten blog :).

Jestem zwolennikiem pracy wspólnej. Dlatego jeśli chciałbyś dołączyć do tej tablicy i dodać do niej linki do ciekawych Twoim zdaniem wpisów, to napisz komentarz pod tym postem lub napisz do mnie na Kontakt. Dodam Cię (na podstawie Twojego emaila) jako członka tablicy i będziesz mógł dodawać treści (PINy).

Pinterest na ile się orientuję poinformuje Cię również o nowych PIN-ach na tej tablicy. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi treściami.

I znowu tak wiem, jest to kolejna platforma do której trzeba założyć konto, ale wydaje mi się ona całkiem sensowna by zrobić fajną bazę wiedzy dla wszystkich początkujących.

Jedyna zasada będzie taka, że nie wklejamy linków do kursów ani treści płatnych (Takie PIN-y będą usuwane.). Mogą być natomiast wpisy na blogu prowadzonym przez firmy.

Kliknij w obrazek by przejść do tablicy

I tak sobie myślę, że jeśli różne osoby zaczną dodawać wartościowe treści, to jest szansa na to by stworzyć solidną bazę wiedzy dla każdego 🙂 Kto mnie zna, to wie, że jestem za tym by wiedzę trzymać uporządkowaną i dostępną tak by każdy uczyć się mógł.

Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
6550

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór B, pyt. 16, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera POPRAWNE dopasowanie ról i obowiązków związanych z przeglądem formalnym?

______

2 / 40

(zbiór B, pyt. 40, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE uzasadnienie przeprowadzenia projektu pilotażowego w związku z wdrożeniem w organizacji nowego narzędzia?

______

3 / 40

(zbiór B, pyt. 3, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi przedstawia przykład awarii w systemie tempomatu w samochodzie?

______

4 / 40

(zbiór B, pyt. 23, 2018)

Aplikacja do obsługi inteligentnego domu mierzy średnią temperaturę w budynku z ostatniego tygodnia i dostarcza mieszkańcom informacji zwrotnych co do tego, na ile ich dom jest przyjazny dla środowiska.1 Poszczególnym zakresom temperatur (w zaokrągleniu do najbliższego stopnia Celsjusza) powinny odpowiadać następujące kategorie:

  • do 10°C — Lodowato!
  • od 11°C do 15°C — Chłodno!
  • od 16°C do 19°C — Przyjemnie!
  • od 20°C do 22°C — Za ciepło!
  • 23°C i powyżej — Upał!

Które z poniższych zbiorów danych wejściowych do testów zapewniają największe pokrycie wartości brzegowych w przypadku zastosowania analizy wartości brzegowych? (tylko wartości Min oraz Max)

______

5 / 40

(zbiór B, pyt. 26, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń NAJLEPIEJ opisuje sposób i cele wyprowadzania przypadków testowych z przypadku użycia?

______

6 / 40

(zbiór A, pyt. 38, 2018)

Testujesz nową wersję oprogramowania do ekspresu do kawy. Urządzenie może parzyć różne rodzaje kawy w oparciu o cztery różne parametry: wielkość napoju, ilość cukru, dodatek mleka i rodzaj syropu. Kryteria są następujące:

  • Wielkość kawy (mała, średnia, duża).
  • Ilość cukru (brak, 1 jednostka, 2 jednostki, 3 jednostki, 4 jednostki).
  • Mleko (tak lub nie).
  • Syrop smakowy (brak, karmel, orzech laskowy, wanilia).

Sporządzasz raport o defekcie zawierający następujące informacje:

Tytuł: Niska temperatura kawy.

Krótkie podsumowanie: Po wybraniu kawy z mlekiem czas przyrządzania napoju jest zbyt długi, a temperatura jest zbyt niska (poniżej 40 °C).

Oczekiwany rezultat: Kawa powinna mieć standardową temperaturę (około 75°C).

Poziom ryzyka: Średnie.

Priorytet: Normalny.

Jaką cenną informację pominięto w powyższym zgłoszeniu defektu?

______

7 / 40

(zbiór A, pyt. 25, 2018)

Program musi obliczyć wysokość premii dla pracownika. Premia nie może mieć wartości ujemnej, może natomiast zostać zredukowana do zera. Jej wysokość zależy od stażu pracy. Wyróżniono następujące kategorie: 

  • 2 lata lub mniej; 
  • więcej niż 2 lata, ale mniej niż 5 lat; 
  • nie mniej niż 5 lat ale nie więcej niż 10 lat; 
  • więcej niż 10 lat.

Ile przypadków testowych jest niezbędnych, jeśli do przetestowania procesu obliczania wysokości premii potrzebne są tylko te zaprojektowane w oparciu o podział na klasy równoważności dla przypadków poprawnych?

______

8 / 40

(zbiór B, pyt. 31, 2018)

Które z poniższych zadań będzie NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywał kierownik testów?

______

9 / 40

(zbiór A, pyt. 27, 2018)

Pracownicy firmy otrzymują premie za osiągnięcie indywidualnych celów pod warunkiem przepracowania w firmie ponad 1 rok.

Do przetestowania logiki wypłaty premii zaprojektowano następującą tablicę decyzyjną:

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 27

Który z poniższych przypadków testowych przedstawia sytuację, która rzeczywiście może się zdarzyć w życiu, a której brakuje w powyższej tabeli decyzyjnej?

______

10 / 40

(zbiór C, pyt. 9, 2018)

Przeprowadzasz test wydajności w celu znalezienia możliwych zatorów w sieci, które mogą mieć źródło w interfejsach między modułami w systemie. Które z poniższych stwierdzeń opisuje ten test?

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 32, 2018)

Poniżej podano przykładowe kryteria wejścia i wyjścia:

  1. Wykorzystano pierwotny budżet na testowanie w wysokości 30 000 USD wraz z rezerwą w wysokości 7 000 USD.
  2. Wykonano 96% zaplanowanych testów pakietu graficznego, a pozostałe testy nie wchodzą już w zakres projektu.
  3. Zaprojektowano, skonfigurowano i zweryfikowano środowisko do testowania wydajnościowego.
  4. Usunięto wszystkie defekty krytyczne, a do usunięcia pozostały dwa defekty o wysokim priorytecie.
  5. Dokonano przeglądu specyfikacji projektu autopilota i wprowadzono niezbędne poprawki.
  6. 6. Komponent obliczający stawki podatku przeszedł testy jednostkowe.

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ klasyfikuje je jako kryteria wejścia i wyjścia?

______

12 / 40

(zbiór B, pyt. 30, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ wyjaśnia korzyści wynikające z niezależnego testowania?

______

13 / 40

(zbiór B, pyt. 22, 2018)

Urządzenie rejestrujące dzienną dawkę promieniowania wchłanianego przez rośliny generuje wynik na podstawie liczby godzin, przez które roślina jest wystawiona na działanie światła słonecznego (poniżej 3 godzin, od 3 do 6 godzin lub powyżej 6 godzin) oraz średniego natężenia światła (bardzo niskie, niskie, średnie, wysokie).

Załóżmy, że zaprojektowano następujące przypadki testowe:

istqb poziom podstawowy przykladowe zadanie zestaw b zad 22

Ile wynosi minimalna liczba dodatkowych przypadków testowych, które są niezbędne do zapewnienia pełnego pokrycia wszystkich poprawnych klas równoważności dla danych WEJŚCIOWYCH?

______

14 / 40

(zbiór B, pyt. 17, 2018)

Przeglądy przeprowadzane w Twojej organizacji mają następujące atrybuty:

  •  Wyznaczono osobę pełniącą rolę protokolanta.
  •  Celem przeglądu jest wykrycie potencjalnych defektów.
  •  Spotkanie związane z przeglądem prowadzi autor.
  •  Przeglądający wykrywają potencjalne defekty podczas przeglądu indywidualnego.
  •  Sporządzany jest raport z przeglądu.

Który z poniższych typów przeglądu jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ stosowany?

______

15 / 40

(zbiór A, pyt. 17, 2018)

Wskaż DWA stwierdzenia dotyczące testowania statycznego, które są ZASADNICZO prawdziwe.

Wybierz DWIE odpowiedzi.

______

16 / 40

(zbiór C, pyt. 12, 2018)

System operacyjny dla rynku masowego jest zaprojektowany tak, by uruchamiał się na dowolnym komputerze z procesorem z rodziny x86. Przeprowadzasz zestaw testów, aby znaleźć błędy związane z obsługą różnych komputerów, które używają takiego procesora i by zbudować zaufanie, że produkt będzie działał na podstawowych markach komputerów.

Jakiego rodzaju testy wykonujesz?

______

17 / 40

(zbiór B, pyt. 8, 2018)

Która z poniższych cech jest BARDZIEJ typowa dla testerów niż dla programistów?

______

18 / 40

(zbiór A, pyt. 12, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZĄ definicję modelu przyrostowego?

______

19 / 40

(zbiór A, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi prawidłowo wyraża jeden z celów testowania?

______

20 / 40

(zbiór A, pyt. 36, 2018)

Który z poniższych elementów jest charakterystyczny dla szacowania testów techniką opartą na miarach?

______

21 / 40

(zbiór A, pyt. 22, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje pokrycie instrukcji kodu?

______

22 / 40

(zbiór C, pyt. 38, 2018)

Rozważ poniższą listę niepożądanych wyników, które mogą wystąpić jako ryzyka produktowe i projektowe.

  • A. Nieprawidłowe sumy w raportach.
  • B. Zmiany w kryteriach akceptacji podczas testów akceptacyjnych.
  • C. Użytkownicy uważają miękką klawiaturę za zbyt trudną do użycia.
  • D. System reaguje zbyt wolno na wprowadzanie danych przez użytkownika podczas wpisywania warunku wyszukiwania.
  • E. Testerzy nie mogą zgłaszać wyników testów podczas codziennych spotkań (daily stand-up meeting).

Które z poniższych odpowiedzi poprawnie klasyfikuje te czynniki jako ryzyka projektowe i ryzyka produktowe?

______

23 / 40

(zbiór B, pyt. 15, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń na temat korzystania z list kontrolnych w przeglądzie formalnym jest PRAWIDŁOWE?

______

24 / 40

(zbiór C, pyt. 39, 2018)

Właśnie zakończyłeś projekt pilotażowy wprowadzania narzędzia do testowania regresji. Rozumiesz narzędzie znacznie lepiej i dostosowałeś do niego swój proces testowania. Zestandaryzowałeś podejście do korzystania z narzędzia i związanych z nim produktów roboczych. Który z poniższych to typowy cel projektu pilotażowego automatyzacji testów, który należy jeszcze wykonać?

______

25 / 40

(zbiór B, pyt. 29, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje technikę zgadywania błędów?

______

26 / 40

(zbiór A, pyt. 34, 2018)

Który z poniższych elementów NIE jest uwzględniany w sumarycznym raporcie z testów?

______

27 / 40

(zbiór A, pyt. 9, 2018)

W jakim celu można zastosować testowanie białoskrzynkowe na etapie testowania akceptacyjnego?

______

28 / 40

(zbiór A, pyt. 39, 2018)

Która z poniższych korzyści może NAJPRAWDOPODOBNIEJ wynikać z automatyzacji testowania?

______

29 / 40

(zbiór B, pyt. 11, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących typów testów i poziomów testów jest POPRAWNE?

______

30 / 40

(zbiór C, pyt. 29, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa ważna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest MINIMALNYM zestawem wartości wejściowych, które obejmują klasy równoważności dla tego pola?

______

31 / 40

(zbiór A, pyt. 33, 2018)

W której z poniższych odpowiedzi wymieniono typowe kryteria wyjścia z testowania?

______

32 / 40

(zbiór A, pyt. 5, 2018)

Pan Testerski testował aplikację mobilną przez ostatnie 5 lat. Ma on bogate doświadczenie w tego typu testach i osiąga lepsze wyniki w krótszym czasie niż inni testerzy. Przez długi czas pan Testerski nie modyfikował istniejących testów automatycznych, ani nie tworzył żadnych nowych przypadków testowych. Spowodowało to, że podczas wykonywania istniejących testów znajdowano coraz mniej defektów.

Której zasady testowania NIE przestrzegał pan Testerski?

______

33 / 40

(zbiór C, pyt. 14, 2018)

Jak w przeglądzie formalnym nazywa się rola uczestnika, który prowadzi spotkanie podczas inspekcji?

______

34 / 40

(zbiór A, pyt. 3, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisuje różnicę między testowaniem a debugowaniem?

______

35 / 40

(zbiór C, pyt. 36, 2018)

Podczas projektu wykonywanego zgodnie z metodami zwinnymi zauważasz rozbieżność między interpretacją kryteriów akceptacji zaproponowaną przez deweloperów a interpretacją właściciela produktu. Tę rozbieżność omawiasz podczas sesji udoskonalania historyjek użytkownika. Które z poniższych jest zaletą niezależności testera na przykładzie tej sytuacji?

______

36 / 40

(zbiór B, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi wyraża jeden z głównych celów testowania?

______

37 / 40

(zbiór A, pyt. 8, 2018)

Powiąż poniższe produkty pracy związanymi z testowaniem (1–4), z odpowiednimi opisami (A-D).

  1. Zestaw testów.
  2. Przypadek testowy.
  3. Procedura testowa.
  4. Karta opisu testu.

A. Grupa skryptów testowych lub harmonogram wykonania testów.

B. Zbiór instrukcji wykonujących test.

C. Wykaz oczekiwanych rezultatów.

D. Dokument opisujący cel testów i możliwe pomysły na ich wykonanie

______

38 / 40

(zbiór B, pyt. 10, 2018)

Załóżmy, że wykonywane testy mają następujące atrybuty:

  • Testy są oparte na specyfikacjach interfejsów.
  • Testowanie skupia się na wykrywaniu defektów w zakresie komunikacji.
  • Podejście do testowania obejmuje zarówno testy funkcjonalne, jak i strukturalne.

Testy którego poziomu są NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywane?

______

39 / 40

(zbiór B, pyt. 36, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ przykładem ryzyka PRODUKTOWEGO?

______

40 / 40

(zbiór B, pyt. 34, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń dotyczących podejść do szacowania testów jest POPRAWNE?

______

Your score is

0%