Kategorie
Bez kategorii

Wiedza dla początkujących testerów oprogramowania

Cześć, śledzę w miarę na bieżąco posty w grupie Tester Oprogramowania Wsparcie na Starcie i wiem, że można na niej znaleźć posty, które pomagają w nauce zawodu testera oprogramowania. Mam jednak wrażenie, że treści tak udostępniane giną w natłoku postów.

Dlatego, ponieważ poznaję ostatnio platformę Pinterest, pomyślałam, że nadaje się ona całkiem dobrze do tego by raz dodana treść nie zginęła. Stworzyłam ogólnie dostępną tablicę „Testowanie oprogramowania podstawy”.

Stopniowo dodaję do niej kolejne PIN-y z linkami do stron, które wydają mi się być warte przeczytania jeśli zaczynasz właśnie naukę zawodu testera. I tak zgadza się jest tam na ten moment dużo treści kierujących do bloga Waldka, ale to dlatego, że znam ten blog :).

Jestem zwolennikiem pracy wspólnej. Dlatego jeśli chciałbyś dołączyć do tej tablicy i dodać do niej linki do ciekawych Twoim zdaniem wpisów, to napisz komentarz pod tym postem lub napisz do mnie na Kontakt. Dodam Cię (na podstawie Twojego emaila) jako członka tablicy i będziesz mógł dodawać treści (PINy).

Pinterest na ile się orientuję poinformuje Cię również o nowych PIN-ach na tej tablicy. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi treściami.

I znowu tak wiem, jest to kolejna platforma do której trzeba założyć konto, ale wydaje mi się ona całkiem sensowna by zrobić fajną bazę wiedzy dla wszystkich początkujących.

Jedyna zasada będzie taka, że nie wklejamy linków do kursów ani treści płatnych (Takie PIN-y będą usuwane.). Mogą być natomiast wpisy na blogu prowadzonym przez firmy.

Kliknij w obrazek by przejść do tablicy

I tak sobie myślę, że jeśli różne osoby zaczną dodawać wartościowe treści, to jest szansa na to by stworzyć solidną bazę wiedzy dla każdego 🙂 Kto mnie zna, to wie, że jestem za tym by wiedzę trzymać uporządkowaną i dostępną tak by każdy uczyć się mógł.

Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
14861

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór A, pyt. 17, 2018)

Wskaż DWA stwierdzenia dotyczące testowania statycznego, które są ZASADNICZO prawdziwe.

Wybierz DWIE odpowiedzi.

______

2 / 40

(zbiór B, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi wyraża jeden z głównych celów testowania?

______

3 / 40

(zbiór B, pyt. 26, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń NAJLEPIEJ opisuje sposób i cele wyprowadzania przypadków testowych z przypadku użycia?

______

4 / 40

(zbiór C, pyt. 11, 2018)

Rozważ następujące typy usterek, na identyfikacji których można skupiać się na odpowiednim poziomie testów:

  1.  Usterki w oddzielnie testowanych modułach lub obiektach.
  2.  Brak skupienia na identyfikacji usterek.
  3.  Usterki w interfejsach i interakcjach.
  4.  Usterki w całym obiekcie testowym.

Która z poniższych list to poprawne skojarzenie poziomu testów koncentrujących się na typach usterek podanych powyżej wg sylabusa poziomu podstawowego?

______

5 / 40

(zbiór B, pyt. 38, 2018)

Wykonujesz testowanie systemowe systemu do rezerwacji biletów kolejowych. Z wykonanych przypadków testowych wynika, że system czasami zgłasza brak dostępnych miejscówek w sytuacji, w której Twoim zdaniem powinny być one dostępne. W związku z tym przedstawiasz kierownikowi zespołu programistów raport o defekcie wraz z określeniem testowanej wersji systemu. Programiści zdają sobie sprawę z wagi defektu i czekają na dodatkowe szczegóły, które pozwolą im go usunąć.

Załóżmy, że są dostępne następujące informacje:

  1. Stopień wpływu (ważność) defektu.
  2. Identyfikacja elementu testowego.
  3. Szczegółowe informacje na temat środowiska testowego.
  4. Priorytet usunięcia defektu.
  5. Rzeczywiste rezultaty.
  6. Odwołanie do specyfikacji przypadków testowych.

Które z tych informacji (obok opisu defektu zawierającego zrzut bazy danych i zrzuty ekranu) byłyby NAJBARDZIEJ przydatne w pierwszym raporcie o defekcie?

______

6 / 40

(zbiór C, pyt. 30, 2018)

Pracujesz jako tester w projekcie systemu bankowości internetowej. Dostępność jest uważana za jedno z najważniejszych ryzyk (jakościowych) dla tego systemu. Znajdujesz powtarzalną awarię, która powoduje, że klienci tracą połączenia z witryną internetową banku przy transferze środków między typowymi kontami i nie mają możności ponownego połączenia przez okres od trzech do pięciu minut.

Które z poniższych może być dobrym podsumowaniem raportu o tej awarii, który zawiera zarówno istotę awarii, jak i jej wpływ na interesariuszy?

______

7 / 40

(zbiór C, pyt. 31, 2018)

Testujesz aplikację mobilną, która pozwala użytkownikom znaleźć pobliską restaurację w oparciu o rodzaj jedzenia, które chcą zjeść. Rozważ poniższą listę przypadków testowych, priorytety (mniejsza liczba oznacza wyższy priorytet) i zależności logiczne w następującej tabeli:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD31

Który z poniższych jest możliwym harmonogramem wykonywania testów, uwzględniającym zarówno priorytety, jak i zależności?

______

8 / 40

(zbiór A, pyt. 22, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje pokrycie instrukcji kodu?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 10, 2018)

Załóżmy, że wykonywane testy mają następujące atrybuty:

  • Testy są oparte na specyfikacjach interfejsów.
  • Testowanie skupia się na wykrywaniu defektów w zakresie komunikacji.
  • Podejście do testowania obejmuje zarówno testy funkcjonalne, jak i strukturalne.

Testy którego poziomu są NAJPRAWDOPODOBNIEJ wykonywane?

______

10 / 40

(zbiór C, pyt. 29, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa ważna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest MINIMALNYM zestawem wartości wejściowych, które obejmują klasy równoważności dla tego pola?

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 5, 2018)

W wyniku przeprowadzonej analizy ryzyka podjęto decyzję o rozszerzeniu zakresu testów w tych obszarach systemu, w których podczas początkowego testowania wykryto ponadprzeciętną liczbę defektów.

Która z poniższych zasad testowania znalazła w tym przypadku zastosowanie?

______

12 / 40

(zbiór B, pyt. 8, 2018)

Która z poniższych cech jest BARDZIEJ typowa dla testerów niż dla programistów?

______

13 / 40

(zbiór A, pyt. 18, 2018)

Jesteś zaproszony do udziału w przeglądzie opisu wewnętrznego procesu tworzenia dokumentów. Celem tego opisu jest przedstawienie podziału pracy pomiędzy osobami pełniącymi różne role i zaangażowane w proces w sposób, który będzie zrozumiały dla wszystkich. Przegląd jest oparty na następującej liście kontrolnej:

  1.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób osobę ją wykonującą?
  2.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób kryteria wejścia?
  3.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób kryteria wyjścia?
  4.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób role wspierające i ich zakres odpowiedzialności?

Przeglądowi opartemu na tej liście poddawany jest następujący fragment dokumentu:

„Po sprawdzeniu kompletności i poprawności dokumentacji klienta architekt oprogramowania tworzy specyfikację systemu. Gdy architekt oprogramowania ukończy specyfikację systemu, zaprasza testerów i weryfikatorów do przeglądu. Lista kontrolna opisuje zakres przeglądu. Każdy zaproszony recenzent tworzy – w razie potrzeby – komentarze do przeglądu i kończy przegląd oficjalnym komentarzem „gotowe”.

______

14 / 40

(zbiór B, pyt. 20, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie opisów do poszczególnych kategorii technik testowania?

  1. Pokrycie mierzy się na podstawie wybranej struktury przedmiotu testów.
  2. Testy sprawdzają sposób przetwarzania wewnątrz przedmiotu testów.
  3. Testy tworzy się na podstawie prawdopodobnych defektów i ich rozkładu.
  4. Sprawdza się odstępstwa od wymagań.
  5. Podstawą testów są historyjki użytkowników.

Przyjmując następującą notację w odpowiedziach: Czarny = techniki czarnoskrzynkowe. Biały = techniki białoskrzynkowe. Doświadczenie = techniki oparte na doświadczeniu.

______

15 / 40

(zbiór B, pyt. 7, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje wartość dodaną wynikającą z zarządzani śledzeniem powiązań między wybranymi elementami podstawy testów a produktami pracy związanymi z testowaniem?

______

16 / 40

(zbiór A, pyt. 15, 2018)

Jakie działania są przeprowadzane w ramach planowania formalnego przeglądu?

______

17 / 40

(zbiór B, pyt. 29, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje technikę zgadywania błędów?

______

18 / 40

(zbiór B, pyt. 36, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ przykładem ryzyka PRODUKTOWEGO?

______

19 / 40

(zbiór C, pyt. 33, 2018)

Które z poniższych to dwa czynniki, które można wykorzystać do określenia poziomu ryzyka?

______

20 / 40

(zbiór C, pyt. 27, 2018)

Przeanalizuj poniższą tabelę decyzyjną części internetowego systemu rezerwacji dla linii lotniczych, który umożliwia często latającym pasażerom wymienianie punktów przyznawanych za podróż na nagrody:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD27

Załóżmy, że istnieją dwie klasy równoważności dla warunku, w którym Konto / hasło jest poprawne: pierwsza, w którym konto jest nieważne oraz druga, w którym konto jest ważne, ale hasło jest nieprawidłowe. Załóżmy, że istnieje tylko jedna klasa równoważności odpowiadająca warunkowi, w którym Konto / hasło jest poprawne, gdzie zarówno konto, jak i hasło są prawidłowe.

Jaka jest minimalna liczba wymaganych testów, jeśli chcesz zaprojektować testy w celu pokrycia klas równoważności dla konto / hasło jest poprawne, a także dla tej części tabeli decyzyjnej?

______

21 / 40

(zbiór A, pyt. 4, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi opisujących typowe sytuacje zaistniałe podczas testowania lub eksploatacji opisuje awarię? 

______

22 / 40

(zbiór A, pyt. 5, 2018)

Pan Testerski testował aplikację mobilną przez ostatnie 5 lat. Ma on bogate doświadczenie w tego typu testach i osiąga lepsze wyniki w krótszym czasie niż inni testerzy. Przez długi czas pan Testerski nie modyfikował istniejących testów automatycznych, ani nie tworzył żadnych nowych przypadków testowych. Spowodowało to, że podczas wykonywania istniejących testów znajdowano coraz mniej defektów.

Której zasady testowania NIE przestrzegał pan Testerski?

______

23 / 40

(zbiór A, pyt. 24, 2018)

W której z poniższych sytuacji zalecane jest testowanie eksploracyjne:

______

24 / 40

(zbiór C, pyt. 19, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń prawidłowo określa pokrycie decyzji?

______

25 / 40

(zbiór C, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi jest najbardziej przydatne do raportowania metryk testowych?

______

26 / 40

(zbiór A, pyt. 25, 2018)

Program musi obliczyć wysokość premii dla pracownika. Premia nie może mieć wartości ujemnej, może natomiast zostać zredukowana do zera. Jej wysokość zależy od stażu pracy. Wyróżniono następujące kategorie: 

  • 2 lata lub mniej; 
  • więcej niż 2 lata, ale mniej niż 5 lat; 
  • nie mniej niż 5 lat ale nie więcej niż 10 lat; 
  • więcej niż 10 lat.

Ile przypadków testowych jest niezbędnych, jeśli do przetestowania procesu obliczania wysokości premii potrzebne są tylko te zaprojektowane w oparciu o podział na klasy równoważności dla przypadków poprawnych?

______

27 / 40

(zbiór B, pyt. 25, 2018)

Załóżmy, że w przypadku oprogramowania do ładowarki do akumulatorów obowiązuje następujący model stanów:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD25

Która z poniższych sekwencji przejść zapewnia największe pokrycie przejść na potrzeby tego modelu?

______

 

28 / 40

(zbiór C, pyt. 8, 2018)

Który z poniższych jest przykładem pojedynczego zadania, które można wykonać jako część procesu testowego?

______

29 / 40

(zbiór A, pyt. 40, 2018)

Które z poniższych narzędzi testowych jest bardziej odpowiednie dla programistów niż dla testerów?

______

30 / 40

(zbiór B, pyt. 21, 2018)

Aplikacja fitness mierzy liczbę wykonanych każdego dnia kroków i przedstawia informacje zwrotne, aby zachęcić użytkownika do dbania o formę.

Kategorie odpowiadające poszczególnym zakresom liczby kroków są następujące:

próbny egzamin ISTQB poziom podstawowy zestaw B zadanie 21

Który z poniższych zbiorów danych wejściowych do testów pozwala uzyskać najlepsze pokrycie klas równoważności?

31 / 40

(zbiór B, pyt. 15, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń na temat korzystania z list kontrolnych w przeglądzie formalnym jest PRAWIDŁOWE?

______

32 / 40

(zbiór B, pyt. 16, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera POPRAWNE dopasowanie ról i obowiązków związanych z przeglądem formalnym?

______

33 / 40

(zbiór C, pyt. 4, 2018)

Właściciel produktu twierdzi, że Twoja rola jako testera w zespole zwinnym polega na znajdowaniu wszystkich defektów przed końcem każdej iteracji. Którą z poniższych zasad testowania należy zastosować, aby odpowiedzieć na to (nieprawdziwe) stwierdzenie?

______

34 / 40

(zbiór C, pyt. 35, 2018)

Zostałeś zaangażowany w planowanie szacowania wysiłku testowego nowej aplikacji bankowości mobilnej. W ramach oceny pracochłonności projektu najpierw spotykasz się z testerami i innymi osobami w projekcie. Zespół jest dobrze zorganizowany i już pracował nad podobnymi projektami. Aby zweryfikować uzyskane oszacowanie, odnosisz się następnie do niektórych średnich przemysłowych dotyczących wysiłku testowego i kosztów związanych z podobnymi projektami w branży, opublikowanych przez renomowanego konsultanta.

Które stwierdzenie jest prawidłowe i opisuje Twoje podejście do szacowania?

______

35 / 40

(zbiór A, pyt. 6, 2018)

Testowanie może być elementem zapewnienia jakości, ponieważ:

______

36 / 40

(zbiór C, pyt. 37, 2018)

Definiujesz proces przeprowadzania analizy ryzyka produktu w ramach każdej iteracji w projekcie zwinnym. Które z poniższych jest właściwym miejscem do udokumentowania tego procesu w planie testów?

______

37 / 40

(zbiór B, pyt. 14, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń POPRAWNIE odzwierciedla korzyści wynikające z testowania statycznego?

______

38 / 40

(zbiór A, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi prawidłowo wyraża jeden z celów testowania?

______

39 / 40

(zbiór A, pyt. 26, 2018)

System kontroli i raportowania wykroczeń drogowych posiada następującą charakterystykę: System mierzy prędkość samochodu w km/h, a odczyty podawane są jako liczby naturalne.

  • Do 50 km/h włącznie, nie zostanie wykonana żadna akcja.
  • Pomiędzy 50 km/h a 55 km/h włącznie, kierowca otrzyma ostrzeżenie.
  • Pomiędzy 55 km/h a 60 km/h włącznie, kierowca otrzyma mandat.
  • Powyżej 60 km/h, kierowcy zostanie odebrane prawo jazdy.

Które z poniższych wartości (km/h) są przypadkami testowymi do analizy wartości brzegowych, gdy sprawdzane są tylko dwie wartości brzegowe z klas równoważności.

______

40 / 40

(zbiór A, pyt. 16, 2018)

Który z poniższych typów przeglądów NAJLEPIEJ sprawdzi się w sytuacji, w której przegląd musi zostać przeprowadzony zgodnie z formalnym procesem opartym na regułach i listach kontrolnych?

______