Kategorie
Bez kategorii

Wiedza dla początkujących testerów oprogramowania

Cześć, śledzę w miarę na bieżąco posty w grupie Tester Oprogramowania Wsparcie na Starcie i wiem, że można na niej znaleźć posty, które pomagają w nauce zawodu testera oprogramowania. Mam jednak wrażenie, że treści tak udostępniane giną w natłoku postów.

Dlatego, ponieważ poznaję ostatnio platformę Pinterest, pomyślałam, że nadaje się ona całkiem dobrze do tego by raz dodana treść nie zginęła. Stworzyłam ogólnie dostępną tablicę “Testowanie oprogramowania podstawy”.

Stopniowo dodaję do niej kolejne PIN-y z linkami do stron, które wydają mi się być warte przeczytania jeśli zaczynasz właśnie naukę zawodu testera. I tak zgadza się jest tam na ten moment dużo treści kierujących do bloga Waldka, ale to dlatego, że znam ten blog :).

Jestem zwolennikiem pracy wspólnej. Dlatego jeśli chciałbyś dołączyć do tej tablicy i dodać do niej linki do ciekawych Twoim zdaniem wpisów, to napisz komentarz pod tym postem lub napisz do mnie na Kontakt. Dodam Cię (na podstawie Twojego emaila) jako członka tablicy i będziesz mógł dodawać treści (PINy).

Pinterest na ile się orientuję poinformuje Cię również o nowych PIN-ach na tej tablicy. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi treściami.

I znowu tak wiem, jest to kolejna platforma do której trzeba założyć konto, ale wydaje mi się ona całkiem sensowna by zrobić fajną bazę wiedzy dla wszystkich początkujących.

Jedyna zasada będzie taka, że nie wklejamy linków do kursów ani treści płatnych (Takie PIN-y będą usuwane.). Mogą być natomiast wpisy na blogu prowadzonym przez firmy.

Kliknij w obrazek by przejść do tablicy

I tak sobie myślę, że jeśli różne osoby zaczną dodawać wartościowe treści, to jest szansa na to by stworzyć solidną bazę wiedzy dla każdego 🙂 Kto mnie zna, to wie, że jestem za tym by wiedzę trzymać uporządkowaną i dostępną tak by każdy uczyć się mógł.

Kategorie
Bez kategorii

ISTQB® poziom podstawowy test online

Zgaduję, że skoro jesteś na tej stronie, to prawdopodobnie przygotowujesz się do egzaminu ISTQB® na poziomie podstawowym. Znajdziesz tutaj przykładowy test egzaminu ISTQB® poziomu podstawowego, który możesz ćwiczyć do woli online. Nie dostaniesz po zdaniu certyfikatu. Nie jestem ośrodkiem egzaminującym. Niemniej po zakończeniu każdego testu w podsumowaniu zobaczysz swój wynik, a także listę pytań z prawidłowymi odpowiedziami.

Test ISTQB® umieszczony na tej stronie ma na celu umożliwienie Ci przećwiczenia i lepsze przygotowanie się do egzaminu.

Zanim zaczniesz test, pozwól, że wyjaśnię Ci, jak on działa.

Pytanie, które znajdziesz w teście online, dostałam dzięki uprzejmości sjsi.org. W puli pytań znajdują się wszystkie zadania przykładowych egzaminów ISTQB® Poziom podstawowy ze zbiorów A, B, C na rok 2018. Podkreślam to, ponieważ chcę, byś wiedział, że autorem pytań nie jestem ja. Pytania, które dostaniesz na egzaminie ISTQB®, nie będą i nie muszą być te same.

Po rozpoczęciu testu system wylosuje losowo 40 pytań z puli 120.
Dostaniesz 60 minut na zakończenie testu.
Po ukończeniu testu otrzymasz podsumowanie testu wraz z listą wszystkich pytań i prawidłowych odpowiedzi do nich.

Test możesz wykonać dowolną ilość razy.
Dostęp do testów jest bezpłatny. Jeśli wolisz wersję papierową, możesz pobrać ją ze strony sjsi.org.

Wersja mobilna
Niektóre pytania są długie, zawierają obrazki. Test i strona działa na telefonie, ale może być mało czytelny.

/40
8838

ISTQB FL

Próbny egzamin ISTQB® Poziom Podstawowy

1 / 40

(zbiór C, pyt. 34, 2018)

Pracujesz jako kierownik projektu w wewnętrznym projekcie, którego celem jest przygotowanie oprogramowania bankowego. Aby zapobiec przeróbkom i powtarzaniu cyklu znajdowania/naprawiania/retestowania, w celu naprawienia defektu po jego znalezieniu, w laboratorium testowym został wdrożony następujący proces:

  1.  Przypisany programista znajduje i naprawia defekt, a następnie tworzy eksperymentalną kompilację.
  2.  Prowadzone są przeglądy koleżeńskie przez programistów, testy jednostkowe i testy potwierdzające, deweloper naprawia defekt na swoim komputerze.
  3.  Tester – zwykle ten, który wykrył awarię – przeprowadza testy potwierdzające w środowisku programistycznym.
  4.  Raz dziennie w laboratorium testowym instalowane jest nowe wydanie z wszystkimi zatwierdzonymi poprawkami.
  5.  Ten sam tester, który przeprowadzał testy potwierdzające w kroku 3. testuje, czy defekt został naprawiony – w środowisku testowym.

Niemniej jednak duża liczba błędów, które testerzy zatwierdzili jako poprawione w środowisku programistycznym (w kroku 3.), w jakiś sposób nie przechodzi testów potwierdzających w środowisku testowym, co powoduje konieczność wprowadzenia kolejnych poprawek i wydłużenie czasu cyklu. Masz najwyższe zaufanie do swoich testerów i wykluczyłeś błędy lub pominięcia w kroku 3.

Która z poniższych opcji jest NAJBARDZIEJ prawdopodobną częścią procesu, którą powinieneś sprawdzić w pierwszej kolejności?

______

2 / 40

(zbiór C, pyt. 1, 2018)

Czym jest jakość?

______

3 / 40

(zbiór C, pyt. 23, 2018)

Wyobraź sobie aplikację mobilną, która umożliwia klientom dostęp do ich kont bankowych i zarządzanie nimi. Właśnie została dodana nowa historyjka użytkownika do zestawu funkcji, które sprawdzają konta mediów społecznościowych i zapisy bankowe, aby przesyłać spersonalizowane pozdrowienia w dniu urodzin i innych ważnych wydarzeń osobistych. Którą z poniższych technik testowania może zastosować PROGRAMISTA podczas testów jednostkowych kodu, aby upewnić się, że kod obejmuje sytuacje, kiedy życzenia MAJĄ SIĘ pojawić i kiedy NIE MOGĄ?

______

4 / 40

(zbiór B, pyt. 32, 2018)

Poniżej podano przykładowe kryteria wejścia i wyjścia:

  1. Wykorzystano pierwotny budżet na testowanie w wysokości 30 000 USD wraz z rezerwą w wysokości 7 000 USD.
  2. Wykonano 96% zaplanowanych testów pakietu graficznego, a pozostałe testy nie wchodzą już w zakres projektu.
  3. Zaprojektowano, skonfigurowano i zweryfikowano środowisko do testowania wydajnościowego.
  4. Usunięto wszystkie defekty krytyczne, a do usunięcia pozostały dwa defekty o wysokim priorytecie.
  5. Dokonano przeglądu specyfikacji projektu autopilota i wprowadzono niezbędne poprawki.
  6. 6. Komponent obliczający stawki podatku przeszedł testy jednostkowe.

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ klasyfikuje je jako kryteria wejścia i wyjścia?

______

5 / 40

(zbiór B, pyt. 1, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje przypadek testowy?

______

6 / 40

(zbiór B, pyt. 16, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera POPRAWNE dopasowanie ról i obowiązków związanych z przeglądem formalnym?

______

7 / 40

(zbiór C, pyt. 27, 2018)

Przeanalizuj poniższą tabelę decyzyjną części internetowego systemu rezerwacji dla linii lotniczych, który umożliwia często latającym pasażerom wymienianie punktów przyznawanych za podróż na nagrody:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD27

Załóżmy, że istnieją dwie klasy równoważności dla warunku, w którym Konto / hasło jest poprawne: pierwsza, w którym konto jest nieważne oraz druga, w którym konto jest ważne, ale hasło jest nieprawidłowe. Załóżmy, że istnieje tylko jedna klasa równoważności odpowiadająca warunkowi, w którym Konto / hasło jest poprawne, gdzie zarówno konto, jak i hasło są prawidłowe.

Jaka jest minimalna liczba wymaganych testów, jeśli chcesz zaprojektować testy w celu pokrycia klas równoważności dla konto / hasło jest poprawne, a także dla tej części tabeli decyzyjnej?

______

8 / 40

(zbiór C, pyt. 24, 2018)

Aplikacja wsadowa jest w produkcji w niezmienionej formie od ponad dwóch lat. Jest uruchamiana raz na noc, raz w miesiącu, w celu sporządzenia wyciągów, które będą wysyłane pocztą elektroniczną do klientów. Dla każdego klienta aplikacja przechodzi przez każde konto i wyświetla każdą transakcję na tym koncie w ostatnim miesiącu. Aplikacja wykorzystuje strukturę pętli zagnieżdżonych do przetwarzania danych klientów (zewnętrzna pętla), kont każdego klienta (środkowa pętla) i transakcji każdego konta (pętla wewnętrzna). Pewnej nocy aplikacja wsadowa kończy pracę przedwcześnie, nie wysyłając e-maili do niektórych klientów, gdyż napotkała klienta z jednym kontem, na którym w ostatnim miesiącu nie doszło do transakcji. Jest to bardzo nietypowa sytuacja, która nie pojawiła się w poprzednich latach po wprowadzeniu aplikacji na system produkcyjny. Naprawiając defekt, programista prosi Ciebie (testera) o zalecenie technik testowych, które są skuteczne w przypadku tego rodzaju defektu.

Która z poniższych technik testowych NAJPRAWDOPODOBNIEJ umożliwiłaby wykrycie defektu będącego przyczyną nieprawidłowego działania aplikacji?

______

9 / 40

(zbiór B, pyt. 6, 2018)

Załóżmy, że wykonywane są następujące czynności i zadania testowe:

  • A. Projektowanie testów.
  • B. Implementacja testów.
  • C. Wykonywanie testów.
  • D. Ukończenie testów.
  1. Wprowadzanie żądań zmian dla raportów o otwartych defektach.
  2. Identyfikowanie danych testowych na potrzeby obsługi warunków testowych i przypadków testowych.
  3. Ustalanie priorytetów skryptów testowych i identyfikowanie danych testowych.
  4. Analizowanie rozbieżności by określić ich przyczynę.

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZE dopasowanie czynności testowych do zadań?

______

10 / 40

(zbiór A, pyt. 19, 2018)

Testowanie w oparciu o listę kontrolną to:

______

11 / 40

(zbiór B, pyt. 17, 2018)

Przeglądy przeprowadzane w Twojej organizacji mają następujące atrybuty:

  •  Wyznaczono osobę pełniącą rolę protokolanta.
  •  Celem przeglądu jest wykrycie potencjalnych defektów.
  •  Spotkanie związane z przeglądem prowadzi autor.
  •  Przeglądający wykrywają potencjalne defekty podczas przeglądu indywidualnego.
  •  Sporządzany jest raport z przeglądu.

Który z poniższych typów przeglądu jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ stosowany?

______

12 / 40

(zbiór A, pyt. 12, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi zawiera NAJLEPSZĄ definicję modelu przyrostowego?

______

13 / 40

(zbiór A, pyt. 32, 2018)

Wskaż DWA czynniki, które mogą mieć wpływ na (początkowy) plan testów i być częścią tego planu.

______

14 / 40

(zbiór A, pyt. 34, 2018)

Który z poniższych elementów NIE jest uwzględniany w sumarycznym raporcie z testów?

______

15 / 40

(zbiór B, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi wyraża jeden z głównych celów testowania?

______

16 / 40

(zbiór B, pyt. 7, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi NAJLEPIEJ opisuje wartość dodaną wynikającą z zarządzani śledzeniem powiązań między wybranymi elementami podstawy testów a produktami pracy związanymi z testowaniem?

______

17 / 40

(zbiór A, pyt. 15, 2018)

Jakie działania są przeprowadzane w ramach planowania formalnego przeglądu?

______

18 / 40

(zbiór A, pyt. 2, 2018)

Która z poniższych odpowiedzi prawidłowo wyraża jeden z celów testowania?

______

19 / 40

(zbiór B, pyt. 27, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia instrukcji kodu jest POPRAWNY?

______

20 / 40

(zbiór C, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

______

21 / 40

(zbiór A, pyt. 21, 2018)

Rozważmy następujące stwierdzenie dotyczące pokrycia decyzji: Gdy kod zawiera tylko pojedynczą instrukcję if i nie zawiera żadnych instrukcji pętli lub CASE, a także wykonanie instrukcji if nie jest zagnieżdżone w kodzie, każdy wykonywany test pozwoli uzyskać pokrycie decyzji na poziomie 50%.

Która z poniższych odpowiedzi jest poprawna?

______

22 / 40

(zbiór C, pyt. 18, 2018)

Pracujesz jako tester nad projektem gry wideo, przy użyciu metod zwinnych. Gra opiera się na greckiej mitologii i historii, a gracze mogą odgrywać kluczową rolę w scenariuszach takich jak bitwy pomiędzy Grekami i Trojanami.

Rozważ następującą historyjkę użytkownika i związane z nimi kryteria akceptacji:

Jako gracz chcę być w stanie zdobyć Różdżkę Midasa (nowy magiczny obiekt), dzięki czemu mogę zamienić przedmioty i innych graczy w złoto.

  • AC1: Różdżka musi działać na dowolnym obiekcie lub graczu, bez względu na jego rozmiar, który to obiekt lub gracz może zostać dotknięty przez gracza trzymającego Różdżkę.
  • AC2: Trzymanie Różdżki nie zmienia gracza trzymającego ją w złoto.
  • AC3: Każdy obiekt lub gracz dotknięty przez Różdżkę przekształca się całkowicie w złoto w ciągu jednej milisekundy.
  • AC4: Różdżka pojawia się tak jak pokazano w prototypie Różdżki.
  • AC5: Transformacja rozpoczyna się w miejscu kontaktu z Różdżką i przebiega z prędkością jednego metra na milisekundę.

Bierzesz udział w sesji przeglądu opartej na liście kontrolnej tej historyjki użytkownika. Którą z poniższych typowych usterek zidentyfikowanych podczas testów statycznych w tego rodzaju produkcie roboczym zawiera powyżej opisana historyjka użytkownika i związane z nią kryteria akceptacji?

______

23 / 40

(zbiór C, pyt. 11, 2018)

Rozważ następujące typy usterek, na identyfikacji których można skupiać się na odpowiednim poziomie testów:

  1.  Usterki w oddzielnie testowanych modułach lub obiektach.
  2.  Brak skupienia na identyfikacji usterek.
  3.  Usterki w interfejsach i interakcjach.
  4.  Usterki w całym obiekcie testowym.

Która z poniższych list to poprawne skojarzenie poziomu testów koncentrujących się na typach usterek podanych powyżej wg sylabusa poziomu podstawowego?

______

24 / 40

(zbiór A, pyt. 27, 2018)

Pracownicy firmy otrzymują premie za osiągnięcie indywidualnych celów pod warunkiem przepracowania w firmie ponad 1 rok.

Do przetestowania logiki wypłaty premii zaprojektowano następującą tablicę decyzyjną:

ISTQB poziom podstawowy przykŁadowe zadanie ZESTAW A ZAD 27

Który z poniższych przypadków testowych przedstawia sytuację, która rzeczywiście może się zdarzyć w życiu, a której brakuje w powyższej tabeli decyzyjnej?

______

25 / 40

(zbiór B, pyt. 33, 2018)

Poniżej przedstawiono przykładowe przypadki testowe wraz z priorytetami i zależnościami:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW B ZAD33

Który z poniższych harmonogramów wykonywania testów NAJLEPIEJ odzwierciedla priorytety oraz zależności techniczne i logiczne?

______

26 / 40

(zbiór A, pyt. 20, 2018)

Które z poniższych technik testowania zaliczają się do kategorii technik czarnoskrzynkowych?

______

27 / 40

(zbiór C, pyt. 26, 2018)

Testujesz system do handlu elektronicznego, który umożliwia sprzedaż artykułów spożywczych luzem, takich jak: przyprawy, mąka i inne produkty. Jednostki, w których sprzedawane są te artykuły, to albo gramy (np. przyprawy i inne drogie produkty) albo kilogramy (np. mąka i inne niedrogie produkty). Niezależnie od jednostek, najmniejsza dopuszczalna wielkość zamówienia wynosi 0,5 jednostki (np. 0,5 grama kardamonu), a największa dopuszczalna wielkość zamówienia to 25,0 jednostek (np. 25 kilogramów cukru). Dokładność to 0,1 jednostki.

Który z poniższych jest zbiorem wartości wejściowych, które obejmują wartości brzegowe z dwupunktowymi wartościami granicznymi dla pola, w którym wprowadzasz jednostki zakupu?

______

28 / 40

(zbiór A, pyt. 10, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń porównujących testowanie modułowe z testowaniem systemowym jest PRAWDZIWE?

______

29 / 40

(zbiór A, pyt. 35, 2018)

W ramach projektu opracowano „inteligentny” termostat grzewczy. Algorytmy kontrolne termostatu zostały zamodelowane jako modele Matlab / Simulink i są uruchamiane na serwerze podłączonym do Internetu. Termostat wykorzystuje specyfikacje serwera do uruchomienia zaworów grzewczych. Kierownik testów zdefiniował następującą strategię / podejście testowe w planie testów:

  1.  Test akceptacyjny dla całego systemu jest wykonywany jako test oparty na doświadczeniu.
  2.  Algorytmy sterowania na serwerze są testowane podczas implementacji przy użyciu metody ciągłej integracji.
  3.  Test funkcjonalny termostatu przeprowadzany jest jako test oparty na ryzyku.
  4.  Testy bezpieczeństwa danych / komunikacji przez Internet są przeprowadzane wspólnie z zewnętrznymi ekspertami ds. bezpieczeństwa. Jakie cztery typowe strategie / podejścia testowe zostały wdrożone przez kierownika testów w planie testów?

______

30 / 40

(zbiór A, pyt. 8, 2018)

Powiąż poniższe produkty pracy związanymi z testowaniem (1–4), z odpowiednimi opisami (A-D).

  1. Zestaw testów.
  2. Przypadek testowy.
  3. Procedura testowa.
  4. Karta opisu testu.

A. Grupa skryptów testowych lub harmonogram wykonania testów.

B. Zbiór instrukcji wykonujących test.

C. Wykaz oczekiwanych rezultatów.

D. Dokument opisujący cel testów i możliwe pomysły na ich wykonanie

______

31 / 40

(zbiór C, pyt. 16, 2018)

W czasie intensywnej pracy w nadgodzinach projekt dokumentacji architektury systemu jest wysyłany do różnych uczestników projektu, z równoczesnym ogłoszeniem wcześniej nieplanowanego przeglądu technicznego, który będzie miał miejsce w przyszłym tygodniu. Na listę zadań przydzielonych uczestnikom nie wprowadzono żadnych zmian.

Na podstawie TYLKO tych informacji, który z poniższych czynników decydujących o sukcesie przeglądu NIE jest SPEŁNIONY?

______

32 / 40

(zbiór B, pyt. 38, 2018)

Wykonujesz testowanie systemowe systemu do rezerwacji biletów kolejowych. Z wykonanych przypadków testowych wynika, że system czasami zgłasza brak dostępnych miejscówek w sytuacji, w której Twoim zdaniem powinny być one dostępne. W związku z tym przedstawiasz kierownikowi zespołu programistów raport o defekcie wraz z określeniem testowanej wersji systemu. Programiści zdają sobie sprawę z wagi defektu i czekają na dodatkowe szczegóły, które pozwolą im go usunąć.

Załóżmy, że są dostępne następujące informacje:

  1. Stopień wpływu (ważność) defektu.
  2. Identyfikacja elementu testowego.
  3. Szczegółowe informacje na temat środowiska testowego.
  4. Priorytet usunięcia defektu.
  5. Rzeczywiste rezultaty.
  6. Odwołanie do specyfikacji przypadków testowych.

Które z tych informacji (obok opisu defektu zawierającego zrzut bazy danych i zrzuty ekranu) byłyby NAJBARDZIEJ przydatne w pierwszym raporcie o defekcie?

______

33 / 40

(zbiór B, pyt. 28, 2018)

Który z poniższych opisów pokrycia decyzji jest POPRAWNY?

______

34 / 40

(zbiór B, pyt. 15, 2018)

Które z poniższych stwierdzeń na temat korzystania z list kontrolnych w przeglądzie formalnym jest PRAWIDŁOWE?

______

35 / 40

(zbiór C, pyt. 6, 2018)

Rozważ następujące czynności testowe:

  1.  Wybór zakresu testów regresji.
  2.  Ocena kompletności wykonania testów.
  3.  Określenie, które historyjki użytkowników mają otwarte raporty o usterkach.
  4.  Ocena, czy liczba testów dla każdego wymagania jest zgodna z poziomem ryzyka produktowego.

Rozważ następujące sposoby, w jakim śledzenie może pomóc w testowaniu:

  • A. Popraw zrozumiałość raportów o statusie testów, by uwzględniały status elementów podstawy testów.
  • B. Spraw, aby testy były audytowalne.
  • C. Dostarcz informacje umożliwiające ocenę jakości produktów.
  • D. Przeanalizuj wpływ zmian.

Która z poniższych odpowiedzi najlepiej łączy czynności testowe z wybranym sposobem śledzenia mogącym wspomagać tę czynność?

______

36 / 40

(zbiór A, pyt. 24, 2018)

W której z poniższych sytuacji zalecane jest testowanie eksploracyjne:

______

37 / 40

(zbiór C, pyt. 4, 2018)

Właściciel produktu twierdzi, że Twoja rola jako testera w zespole zwinnym polega na znajdowaniu wszystkich defektów przed końcem każdej iteracji. Którą z poniższych zasad testowania należy zastosować, aby odpowiedzieć na to (nieprawdziwe) stwierdzenie?

______

38 / 40

(zbiór A, pyt. 18, 2018)

Jesteś zaproszony do udziału w przeglądzie opisu wewnętrznego procesu tworzenia dokumentów. Celem tego opisu jest przedstawienie podziału pracy pomiędzy osobami pełniącymi różne role i zaangażowane w proces w sposób, który będzie zrozumiały dla wszystkich. Przegląd jest oparty na następującej liście kontrolnej:

  1.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób osobę ją wykonującą?
  2.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób kryteria wejścia?
  3.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób kryteria wyjścia?
  4.  Czy dla każdej czynności zdefiniowano w jasny sposób role wspierające i ich zakres odpowiedzialności?

Przeglądowi opartemu na tej liście poddawany jest następujący fragment dokumentu:

„Po sprawdzeniu kompletności i poprawności dokumentacji klienta architekt oprogramowania tworzy specyfikację systemu. Gdy architekt oprogramowania ukończy specyfikację systemu, zaprasza testerów i weryfikatorów do przeglądu. Lista kontrolna opisuje zakres przeglądu. Każdy zaproszony recenzent tworzy – w razie potrzeby – komentarze do przeglądu i kończy przegląd oficjalnym komentarzem „gotowe”.

______

39 / 40

(zbiór C, pyt. 37, 2018)

Definiujesz proces przeprowadzania analizy ryzyka produktu w ramach każdej iteracji w projekcie zwinnym. Które z poniższych jest właściwym miejscem do udokumentowania tego procesu w planie testów?

______

40 / 40

(zbiór C, pyt. 28, 2018)

Przeanalizujmy następujący schemat zmian stanów dla pompy benzynowej. Klient korzystający z pompy ma możliwość płacenia za paliwo wyłącznie kartą kredytową:

ISTQB poziom podstawowy przykladowe zadanie ZESTAW C ZAD28

Załóżmy, że chcesz opracować minimalną liczbę testów, które pokryją każde przejście w diagramie przejść pomiędzy stanami. Załóżmy, że każdy test musi się rozpocząć od stanu początkowego Czekanie na klienta i każdy test kończy się, gdy przejście dojdzie do stanu początkowego.

Ile testów potrzebujesz?

______

Your score is

0%